اخطار شهرداری به تاورکرین‌های ناایمن غرب تهران/ ۱۷۴ تاورکرین تنها در قطب گردشگری پایتخت

شهردار منطقه ۲۲ از اخطار به تاورکرین‌های ناایمن مورد استفاده در ساخت‌وساز ساختمان‌های بلندمرتبه در این منطقه خبر داد.

وحیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره وضعیت تاورکرین(جرثقیل های برجی) های منطقه ۲۲ اظهار کرد: در این منطقه به دلیل وسعت و تازه تاسیس بودن، حجم ساخت و ساز نسبت به سایر مناطق شهر تهران قابل توجه است که بخشی از این ساختمان ها به شکل بلند مرتبه صورت می گیرد و این ساخت و سازها نیازمند تاورکرین است.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: در حال حاضر ۱۷۴ تاور کرین در این محدوده از تهران وجود دارد که بخشی از این تاور کرین ها به دلیل متوقف ماندن ساخت و ساز چند سالی مورد استفاده قرار نگرفته است، به نوعی مورد ارزیابی قرار نگرفته و احتمالا براثر مرور زمان دچار مشکلاتی شده است که برای اینکه حادثه ای پیش نیاید به مالکان پروژه های در حال ساخت اخطارهایی صادر شده است.

علی بهرامی معاون معماری و شهرسازی شهرداری این منطقه نیز در این خصوص به خبرنگار شهر گفت: تاورکرین ها به دو روش مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار می گیرند، نخست تجهیزات آنها و دوم اپراتور( فرد هدایت کننده) که باید تائیدیه های لازم را از شهرداری دریافت کنند و شهرداری نسبت به کنترل تائیدیه ها اقدام می کند.

وی ادامه داد: تائیدیه های تاور کرین ها به شکل مداوم صورت می گیرد و باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در کمیته ایمنی شهرداری منطقه موضوع تاورکرین های ناایمن مورد بررسی قرار گرفته است و در مرحله نخست قرار شد شهرداری های نواحی شش گانه اقدام به شناسایی و سپس صدور اخطار کنند که این امر محقق شده است. درصورت عدم ارائه ایمنی و استحکام تاورکرین و عدم ارائه تائیدیه اپراتور فعالیت تاورکرین مجاز نخواهد بود و در صورت بهره برداری از این گونه تاورکرین ها تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری می شود.

انتهای پیام/

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
کد خبر: 20456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =