جلب سرمایه‌گذار راهکاری برای توسعه شهر است/اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال

نشست کارگروه تامین مالی شهرداری تهران با محتوای بررسی پروژه‌های حوزه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، با اعلام این خبر در نشست بررسی نحوه تأمین مالی پروژه‌های شهری در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: وظیفه اصلی در شهرداری این است که بتوانیم وضعیت موجود شهر را حفظ کنیم و همچنین بتوانیم شهر را توسعه و ارتقاء دهیم. به همین منظور یکی از راه‌هاییکه مدیریت کنونی در پیش گرفته، جذب سرمایه گذار است.

وی با تاکید بر نقش سند جامع سرمایه گذاری شهر تهران در جلب مشارکت بخش خصوصی گفت: در سند جامع سرمایه گذاری بستر زیادی برای اجرای پروژه های مشارکتی در  کلانشهر تهران دیده شده که موجب توسعه پروژه های شهری برای شهروندان خواهد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این خصوص بایستی اهلیت سرمایه گذاران از طریق مراجع ذیصلاح احراز شود، تصریح کرد: اهلیت سنجی سرمایه گذار به منظور جلوگیری از مشکلات مالی و تضییع بیت المال صورت می گیرد.

فلاح اظهار داشت:  بر همین اساس ضرورت دارد، مطالعات اساسی در فرآیند سرمایه‌گذاری صورت گرفته و توانایی فرد سنجیده و خط و مشی لازم تعیین و پس از آن  مجوز صادر شود.

 وی ادامه داد:  بر اساس نقشه راه تامین مالی و جهش سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران، کارگروه تامین مالی متشکل از متخصصان تامین مالی در حوزه بورس، بانک و تامین مالی خارجی در کشور تشکیل شده است.

معاون شهردار تهران به برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در آینده  نزدیک اشاره کرد و افزود: مطالعه امکان سنجی، نرخ برگشت سرمایه،بسته تشویقی،مذاکره و جذب سرمایه گذار از مهم ترین ویژگی هایی است که وجودشان برای مدیریت فرآیند سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار ضروری است.  

 فلاح  با تاکید بر برنامه ریزی دقیق همراه با همبستگی همه بخش های مجموعه مدیریت شهری در اصلاح فرآیندهای سرمایه گذاری، این یک دستی و همبستگی مدیریتی را فرصتی مناسب برای توسعه زیرساخت های سرمایه گذاری دانست.

جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز در  این نشست  با اشاره به نگاه تحولی در دوره کنونی مدیریت شهری و مشارکت حداکثری مردم افزود: آنچه  که هم اکنون توسعه و بهره وری خدمات شهری را تضمین می کند، مشارکت  تمامی شهروندان در فعالیت های شهری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی های معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در حوزه خدمات شهری پویایی و مشارکت با مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و  بر اساس همین رویکرد اقدامات جدی در حوزه مدیریت پسماند، فضای سبز و... رخ داده که امیدواریم این روند رو به رشد ارتقاء یابد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر لزوم مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد، در راستای پیشبرد بهتر امور و خدمات رسانی بهینه به شهروندان، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود تا به نتایج مطلوبی دست یابیم.

وی از تعامل بیش از پیش معاونت خدمات شهری با معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، سخن گفت و ادامه داد: در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری، معاونت خدمات شهری آمادگی لازم برای ارائه پروژه های مشارکتی را دارد.

بهرامی با تاکید بر پروژه های مشارکتی اولویت دار  این معاونت تصریح کرد: در سایه همراهی و تعامل فعالیت هایی را می توان انجام داد که منجر به رضایت مندی روز افزون شهروندان شود.

گفتنی است، در ادامه این جلسه مدیران و روسای  شرکت ها و سازمانهای تابعه معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران به ارائه راهبردها، اهداف و چشم اندازهای خود در خصوص پروژه های مشارکتی پرداختند و رهنمودهای لازم در این خصوص نیز صادر شد.

انتهای پیام

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 20545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =