توقیف ۱۱۳ خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دو ماه گذشته

معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از توقیف ۱۱۳ خودروی جمع‌آوری غیرمجاز پسماند خشک در دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، شادی مالکی گفت: به منظور مقابله با پدیده ناهنجار زباله گردی و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی حاصل از آن، اقداماتی همچون بازدیدهای مستمر از مناطق ۲۲ گانه و توقیف بار دپو و خودروهای جمع آوری غیرمجاز پسماند خشک در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین، بر اساس هماهنگی بعمل آمده با شعبه ۳۷ دادستانی و اجراییات شهرداری تهران و بکارگیری ۶ دستگاه خودرو و ۹ نفر نیروی انتظامی یگان امداد، از تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۱ تاکنون نسبت به توقیف و اخذ تعهد از ۱۱۳ دستگاه خودرو که مبادرت به جمع آوری غیر مجاز پسماند خشک و جمع آوری دپو بارها کردند، اقدام شده است. علاوه بر این، بالغ بر ۹۶.۵ تن پسماند خشک در ایستگاه های میانی تخلیه و صورت جلسه شده است.
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: از آن جا که تفکیک غیر اصولی پسماند می تواند منجر به شیوع بیماری‌ها و به‌ خطر افتادن سلامت شهر و شهروندان و زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی شود، بازدیدهای مستمر، برخورد با خاطیان و تقویت نظارت ها از اهم موضوعاتی است که به جد پیگیری می شود. 
مالکی در پایان بیان کرد: البته این اقدامات در کنار اشاعه و ترویج فرهنگ صحیح تفکیک پسماند در مبدا تولید، افزایش زیرساخت های تفکیک از مبدا، هوشمند سازی، آموزش و اطلاع رسانی در راستای مقابله با پدیده زباله گردی صورت می گیرد.

انتهای پیام

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 20888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =