اجرای طرح نفس‌های تازه شهر در پارک شهر

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای طرح نفس‌های تازه شهر با کاشت نهال به نام نوشهروندان این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، طرح نفس‌های تازه شهر با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، برخی از مدیران شهری منطقه ۱۲ و جمعی از مادران فعال محلی و نوزادان آنها در بوستان شهر به اجرا درآمد.

یزدی در این‌باره گفت: میلاد فرخنده هر نوزاد نه‌تنها به خانواده، بلکه به شهر نیز جان دوباره‌ای می‌بخشد. مراسم نفس‌های تازه شهر، طرحی بود که به منظور شادباش این اتفاق فرخنده در منطقه ۱۲ به اجرا درآمد.

وی توضیح داد: در این طرح که ویژه نوزادان متولد دی‌ماه ۱۴۰۰ تا فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نواحی شش‌گانه منطقه بود، به مناسبت تولد هر نوزاد، نهالی در سطح محلات منطقه ۱۲ کاشته شد.

یزدی با بیان اینکه این طرح با هدف ارج‌نهادن به محیط زیست و گرامی‌داشت تولد هر نوزاد به عنوان یک شهروند به اجرا درآمد، افزود: طرح نفس‌های تازه شهر در پارک شهر نیز با کاشت درختان مثمر در فضایی معنوی و شاد با حضور ۱۵ نوشهروند تهرانی و مشارکت والدین گرامی آنها که از فعالان کارگروه‌های سبک زندگی و خانواده محلات بودند، برگزار شد.

وی تأکید کرد: کاشت نهال به نام نوزادان اهمیت زیادی در افزایش حس تعلق مادر و کودک و خانواده به محله و شهر، تقویت مشارکت بانوان و خانواده‌های آنان در سطح محله و افزایش مشارکت و همدلی و محبت در میان خانواده‌ها دارد.

یزدی همچنین پیشنهاد داد: خانواده‌ها می‌توانند با ادامه و انتشار این پویش بین شهروندان، رسم کاشت نهال به نام نوزادان در شهر تهران را نهادینه کنند تا در آینده نتایج این کار خیر و زیبا را برای شهر تهران که نیازمند تنفسی دوباره است، شاهد باشیم.

گفتنی است؛ در حاشیه این برنامه، غرفه‌های زیست‌محیطی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی برای شهروندان برپا بود. از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های غرفه‌ها که با هدف حفظ و نگهداری محیط زیست برپا شده بودند، لمس حیوانات و معرفی گونه‌های خاص جانوری برای کودکان، پرنده‌نگری و استفاده از میکروسکوپ برای دیدن پولک‌های بال پروانه‌ها بود.

در پایان به رسم قدردانی، هدایا و لوح تقدیر به خانواده‌ها و فعالان کارگروه‌های خانواده و سبک زندگی تقدیم شد.

انتهای پیام

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
کد خبر: 21001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =