نصب یک هزار و ۲۰۰ اسپرینگر در فضای سبز منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ گفت: بیشترین حجم فضای سبز شهری در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در محدوده این منطقه غربی تهران قرار دارد که تامین آب آن نیازمند بهره مندی از سیستم نوین آبیاری است.

وحیدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار داشت: در منطقه ۲۲ نزدیک به دو هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که در مجموع بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرا منطقه ای شامل بوستان جوانمردان، آبشار تهران، بوستان های جنگلی لتمان کن، چیتگر، خرگوش دره، وردآورد است که لازم است این حجم فضای سبز با سیستم نوین آبیاری شود.

شهردار منطقه ۲۲ افزود: باهدف کاهش مصرف آبیاری فضای سبز در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه اسپرینگر برای آبیاری فضای سبز حاشیه بزرگراه شهید خرازی و آزادگان مورد اجرا قرار گرفته است، همچنین یکی از شهرک های سرسبز منطقه شهرک صدرا است که برای حفاظت از فضای سبز موجود در این شهرک اقدام به آبیاری با دستگاه اسپرینگر شده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه در حوزه فضای سبز در تلاش است تا با سیستم نوین آبیاری برای نگهداشت فضای سبز موجود در منطقه اقدام کند، به طوری که قرار است این عملیات در سه فاز صورت گیرد؛ در فاز نخست که به اجرا در آمده است؛ به‌کارگیری ۳۰۰ اسپرینگر، فاز دوم در هفته آینده به ۸۰۰ دستگاه و در فاز سوم به یک هزار و ۲۰۰ عدد می رسد..

محمدی گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در این دوره از مدیریت شهری تهران همکاری شهرداری با شرکت فاضلاب برای احداث تصفیه خانه است که با راه اندازی این تصفیه خانه می توان از پساب آن برای تامین آب فضای سبز بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد خبر: 21056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =