ضرورت اتخاذ تدابیری در راستای جلوگیری از سرقت‌های ساماندهی‌شده در سطح شهر تهران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است که برای تاسیسات حیاتی و جلوگیری از تداوم سرقت‌های ساماندهی شده در سطح شهر تهران تدابیری اندیشیده شود و دستگاه نظامی و انتظامی نیز به مدیریت شهری در این راستا کمک کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تذکر من در خصوص بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و وظایف شورا است، اظهار کرد: این بند به حسن نظارت بر امور مالی شهرداری، کلیه سازمان ها و شرکت های وابسته و حفظ سرمایه، دارایی ها و اموال عمومی و اختصاصی شهرداری اشاره دارد که از وظایف قطعی شوراست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: من در هشتم اسفندماه سال قبل در خصوص سرقت از اموال عمومی شهر به ویژه پل بزرگراه شهید حکیم تذکراتی دادم و از شهردار درخواست کردم که با همکاری پلیس، عوامل این سرقت شناسایی شوند که در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات سرقت پیچیده تری در پل طبقاتی شهید صدر اتفاق افتاد، یادآور شد: روکش تزریق بتن در پل بزرگ صدر که ارتفاع آن بیسیار بیشتر از پل قبلی است به طور کامل به سرقت رفته است. این گونه اتفاقات حکایت از تداوم سرقت های هوشمند و برنامه ریزی شده و القاء ترس و ناامنی به مردم است و انگیزه ای به غیر از انگیزه مالی در این سرقت ها وجود دارد و آن هم القاء ناامنی و ترس استفاده از تاسیسات شهری در مردم است.

امانی با بیان اینکه باندی پشت این سرقت ها فعالیت می کنند که متاسفانه به ایستگاه های بی آرتی نیز تسری پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس تماس خانواده شهدای مدفون در بهشت زهرا(س) تابلوهای مزار شریف شهدا نیز در یکی از قطعات به طور کامل کنده شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حفاظت و نگهداری پل شهید صدر توسط شهردار وقت به شهرداری منطقه یک سپرده شد، گفت: تأمین نیاز مالی به معاونت مالی سپرده شد و حفاظت فنی آن را نیز معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران بر عهده گرفت. لازم است برای تاسیسات حیاتی و جلوگیری از تداوم سرقت های ساماندهی شده در سطح شهر تهران تدابیری اندیشیده شود چون دست های پنهانی در این زمینه فعال شدند و دستگاه نظامی و انتظامی نیز به مدیریت شهری در این راستا کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سرقت ها تنها مسئله سرقت نیست بلکه پشت پرده سیاسی برای ایجاد رعب و وحشت و ناامیدی در مردم دارد و در این زمینه باید در شهرداری با هماهنگی نیروی انتظامی اقدامی قابل قبول در راستای خنثی سازی سرقت ها انجام دهند.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 21151

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =