شهرداری به ایمن‌سازی گودهای رهاشده و ساختمان‌های پرخطر توجه کند/ جلوگیری از ساخت و ساز در جوار باغ گیاه‌شناسی

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعدادی از گودهای رهاشده سالهاست که بلاتکلیف مانده‌اند که اگر بی توجهی به این موضوع صورت گیرد، باید منتظر حوادثی بود که جبران ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ساختمان های ناایمن شهر تهران، اظهار کرد: ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر داریم که بخشی از آنها به دلیل حضور مردم در اولویت اول قرار دارد. توقع می رود که شهرداری تهران با توجه به اینکه دادستانی و قوه قضاییه وارد عمل شده، از این فرصت استفاده کرده و به طور ویژه بر اساس تکالیف صریح قانونی برای ایمن سازی این ساختمان ها اقدامات مناسب را انجام دهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مناطق گودهای رها شده را تعیین تکلیف کنند. تعدادی از آنها سالهاست که بلاتکلیف مانده اند. اگر تاریخ منقضی شده و به اتمام برسد باید منتظر حوادثی بود که جبران ناپذیر است. به ویژه در خصوص گود برج میلاد تسریع در اجرای مصوبات را از شهرداری تهران خواستاریم.

وی تأکید کرد: شهرداری در نظام پایش، کنترل و استانداردسازی تاورکرین ها نیز اقدام کند چراکه ایمنی تاورکرین ها نیز مورد اهمیت است.

عباسی با بیان اینکه باغ گیاه شناسی میراث ملی و طبیعی کشور است، یادآور شد: همه باید به عنوان میراث ارزشی کشور، این فضا را حفظ و صیانت کنیم. از شهرداری تهران به ویژه شهرداری منطقه ۲۲ انتظار می رود که تدابیر لازم را بیاندیشند و با توجه به اینکه دادستانی نیز ورود کرده از این فرصت استفاده کنند چون ساخت مجتمع های مسکونی در کنار این باغ اقدام غلطی است و به مجموعه آسیب خواهد زد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل تنش آبی خاطرنشان کرد: ضرورت بازچرخانی آب در شهر تهران به عنوان یک الزام و ضرورت برای شهرداری تهران در راستای ارائه لایحه نحوه بازچرخانی آب از سوی شورا مشخص شود و یا شهرداری به صورت داوطلبانه در این زمینه اقدام کند.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 21158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =