همکاری شهرداری تهران و هلال احمر برای دپوی اقلام امدادی در سوله‌های بحران

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه نیازمند همکاری بین شهرداری تهران و هلال احمر هستیم، گفت: زمانی که سوله‌های مدیریت بحران احداث شد قرار بر این بود که دپوی اقلام اساسی امدادی برای مواقع بحرانی انجام شود و علیرغم مصوبات متعدد شورای اسلامی شهر، تغییر کاربری پیدا کردند که در این زمینه باید شهرداری تهران با همکاری هلال احمر این سوله‌ها را برای دپوی اقلام امدادی در نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، احمد صادقی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش و خدمات صادقانه نیروهای هلال احمر اظهار کرد: امسال شاهد یکصدمین سالروز تشکیل هلال احمر هستیم  که نشانگر ریشه های عمیق این نهاد و مقبولیت آن بین مردم است. تمام اعضای این نهاد سفیران صلح و دوستی و فرشتگان نجات هستند.

عضو شورای شهر تهران افزود: تمام نیروهای هلال احمر با عشق برای حفظ حرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی تلاش می کنند و در حوادث و بحران های مختلف از اولین نفرات هستند و با رشادت های خود در کنار مردم حضور دارند. هرجای دنیا صدای آسیب دیدگان را بشنوند به یاری مظلومان می شتابند.

وی با بیان اینکه هلال احمر بین ۱۷۴ کشور از جمعیت های برتر است، خاطرنشان کرد: این نشان از عملکرد شایسته و قابل تحسین جمعیت هلال احمر است که مایه مباهات مردم محسوب می شود.

صادقی با اشاره به واردات واکسن کرونا توسط هلال احمر در اوج تحریم های ناجوانمردانه کشور یادآور شد: پوشش حرفه ای و تخصصی حادثه آتش سوزی بیروت و بازگرداندن کودک جنگ زده افغانی به آغوش خانواده از زحمات و خدمات نیروهای هلال احمر بوده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نیازمند همکاری بین شهرداری تهران و هلال احمر هستیم، گفت: شهرداری در مواقعی تصدی گری می کند در حالیکه نباید در امور تخصصی این نهادها وارد شد. زمانی که سوله های مدیریت بحران احداث شد قرار بر این بود که دپوی اقلام اساسی امدادی برای مواقع بحرانی انجام شود و علیرغم مصوبات متعدد شورای اسلامی شهر، تغییر کاربری پیدا کردند و به ظرفیت سازمان مدیریت بحران بازنگشتند. لازم است شهرداری تهران با همکاری هلال احمر این سوله ها را برای دپوی اقلام امدادی در نظر بگیرد و به مکانی برای آموزش شهروندان تبدیل شود.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 21164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =