تابلوهای سردر اماکن نیازی به پرداخت عوارض ندارند

در پی صدور اخطاریه «ارائه مجوز تابلو» از سوی شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۲ برای اصناف این ناحیه، شهردار این منطقه به ارائه توضیحاتی دراین‌باره پرداخت.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی شهردار منطقه، ضمن یادآوری این نکته که صدور این اخطاریه، خارج از قوانین و ضوابط جاری نبوده، توضیح داد: اخطاریه یادشده صرفاً برای مشخص‌شدن نصب تابلو با مجوز یا بدون اخذ مجوز صادر شده و چنانچه در متن اخطاریه نیز راهنمایی شده است، در صورت نصب تابلو بدون اخذ مجوز، پس از ارائه مدارک ملکی و استعلامات مورد نیاز (نداشتن خلاف و بدهی ملکی) در اسرع وقت و بدون نیاز به جمع‌آوری تابلو و توقف در کسب‌وکار واحد صنفی، مجوز تابلو صادر می‌شود.

یزدی با تأکید بر اینکه عوارض شهری مهم‌ترین محل درآمدهای پایدار شهری است، افزود: اگر صاحبان صنوف و فعالیت‌های تجاری و اداری بخواهند از فعالیت تجاری خود در شهر منتفع شوند، مکلف‌اند برای نصب تابلوهای تبلیغاتی خود عوارض بدهند تا مدیریت شهری بتواند از این عوارض برای زیباسازی شهر و ساماندهی تبلیغات استفاده کند.

وی در مورد اخذ عوارض تابلوهای سردر واحدهای صنفی به اصلاحیه مصوبه شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: پس از اینکه مصوبه شورای شهر توسط دیوان عدالت اداری مبنی بر دریافت‌نکردن عوارض از تابلوهای معرف کاربری ملک تجاری یا اداری باطل شد، شورای شهر تهران با اصلاح مصوبه قبلی، شرایط خاصی را صرفاً برای اخذ عوارض از تبلیغات صنفی تعیین کرد. نکته مهمی که در این مصوبه وجود دارد این است که برای نصب تابلوی معرفی صنف، حدود رایگان برحسب متراژ تابلو تعیین شده تا هر صنف یا فعالیت تجاری و اداری بتواند در این حدود به معرفی خود بپردازد؛ حدودی که متراژ بیش از آن به‌ویژه در ساختمان‌های غیرمسکونی، «تبلیغات تجاری» به شمار می‌رود که در این صورت مشمول پرداخت هزینه می‌شود.

شهردار قلب طهران در پایان بیان کرد: بر اساس مصوبه جدید شورای شهر تهران هر مغازه یا فعال صنفی می‌تواند به اندازه بَرِ ساختمان، حداکثر به ارتفاع ۱۳۰ سانتی‌متر و برآمدگی حداکثر به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، یک تابلو را که معرف رسته صنفی و عنوان شغلی مغازه باشد، به صورت رایگان نصب کند؛ همچنین نصب تابلو و تبلیغات نامربوط با کسب و پیشه و بدون ارتباط با کاربری ملک یا نصب هرگونه تابلو و تبلیغات روی پشت‌بام ساختمان‌های مسکونی ممنوع است.

وی یادآور شد: تابلوهای تجاری صرفاً از طریق سازمان زیباسازی شهرداری تهران مجوز دریافت می‌کنند؛ همچنین طبق قوانین این سازمان، اگر تابلویی روی نمای ساختمان (عمود بر نما) باشد، غیرمتعارف باشد یا شیشه‌نویسی داشته باشد، غیرمجاز است و جمع‌آوری خواهد شد.

انتهای پیام

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 21165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =