انتقاد عضو شورا از تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه امروز شرایط آلودگی هوا در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفته و نیاز به تصمیمات ویژه در این زمینه داریم، گفت: وقتی شرایط هوا و حجم ذرات معلق قابل پیش بینی است، اطلاع‌رسانی در خصوص آن از شب قبل صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز میزان آلودگی هوا در مرز شرایط خیلی آلوده و بسیار ناسالم قرار گرفت، اظهار کرد: وقتی به عدد ۲۰۰ می رسیم یعنی در مرز شرایط بسیار ناسالم قرار داریم و باید تصمیمات ویژه ای گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: این تصمیمات امروز ساعت ۷:۳۰ صبح اعلام شد و بر اساس آن مدارس نوبت صبح تعطیل شدند در حالیکه خانواده ها با فرزندان خود مقابل مدارس حضور داشتند و مدارس در وضعیت بلاتکلیف قرار گرفتند. برخی مدارس درب را روی دانش آموزان باز نکردند و برخی مدارس نیز دانش آموزان را پذیرفتند.

وی تأکید کرد: تذکر من در خصوص زمان و نحوه اطلاع رسانی در این زمینه است. وقتی شرایط هوا و حجم ذرات معلق قابل پیش بینی است تصمیم گیرندگان شب گذشته اطلاع رسانی را انجام می دادند تا در معرض آلودگی قرار نگرفتن اتفاق بیفتد اما شاهد بلاتکلیفی جمعیتی مقابل مدارس بودیم.

تشکری هاشمی با اشاره به فعالیت ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مبارزه با گرد و غبار یادآور شد: ما گزارش واضح و مشخصی از نحوه فعالیت این ستادها نداریم و تقاضای ما این است که در این زمینه به مردم گزارش ارائه دهند که چه اقداماتی را برای آلودگی انجام داده اند. گاهی منشأ آلودگی ها خارجی و گاهی داخلی است که ما هم در زمینه منشأ آن و هم در خصوص اقدامات پیشگیرانه ابهاماتی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که سازمان حفاظت محیط زیست سکوت نکند و مردم را در این شرایط توجیه کند چرا که سلامت مردم بیشتر از هرچیزی ارزشمند است و باید سازمان های مسئول در این زمینه پاسخگو باشند. 

وی افزود: با توجه به اینکه در هفته سلامت قرار داریم شایسته است که در خصوص ذرات غالب که زیر ۱۰ میکرون است، واکنش و تصمیمات مناسبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 21166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =