کاهش زمان صدور پروانه ساخت راهکار جذب سرمایه‌ گذاران به بازار مسکن/لزوم استفاده از فناوری اطلاعات

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساخت راه مناسبی برای جذب ساختمان‌سازان و تولیدکنندگان مسکن به شهرداری و صنعت ساختمانی است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش زمان صدور پروانه اظهار کرد: اولویت کاهش زمان صدور پروانه است. فرآیند صدور مجوز در تخریب و نوسازی ۳۶۵ روز و صدور پروانه ۵۶۰ روز بود که بسیار طولانی است.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم زمان را کاهش دهیم صنعت ساختمانی با آسیب جدی مواجه می شود، خاطرنشان کرد: ما کسانی که در ساخت و ساز مسکن اقدام می کنند تولیدکننده می دانیم که می توانند نیازهای اصلی و اولیه کشور را به عنوان سرمایه گذار خصوصی تأمین کنند.

عباسی ادامه داد: یکی از راه هایی که برای جذب و ادامه همکاری این صنف با شهرداری ها و صعنت ساختمانی وجود دارد، تسهیل شرایط و برطرف کردن موانع است که اصلی ترین آن کاهش صدور گواهی های ساختمانی است.

وی با بیان اینکه کاهش زمان به حد مطلوب یک اقدام مناسب خواهد بود، یادآور شد: شهروندسپاری، هوشمندسازی، استعلامات برخط بدون مراجعه به شهرداری در اولویت است و باید در نهایت نظارت ها از سوی شهرداری صورت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ایرادات کار در این زمینه را مرتبط با فرهنگ اداری دانست و افزود: ما در فرهنگ اداری بنا را بر عدم اعتماد می گذاریم و با همین عدم اعتماد ساختارهای تکراری تعریف می شود. بخشی دیگر از آن نیز به دلیل عدم استفاده کافی از تکنولوژی های روز است.

وی یادآور شد: ما باید از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح بالایی استفاده کنیم و اطلاعات در خصوص طرح تفضیلی و پلاک های ثبتی را در لایه های مختلف بارگذاری کنیم تا شهروندان با مراجعه به سامانه، پلاک، تراکم استاندارد و نقشه موردنظر را انتخاب کنند. همچنین عوارض نیز به صورت سیستمی محاسبه شود. تمام این موارد کمک می کند که زمان صدور پروانه کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 21181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =