تدوین برنامه‌های توسعه‌ای برای درمانگاه‌های شهرداری تهران/تجهیزات دندانپزشکی درمانگاه‌ها نوسازی می‌شود

پیرو سلسله نشست‌های بررسی عملکرد درمانگاه‌های شهرداری تهران به ریاست مدیرعامل شرکت شهر سالم، مقرر شد برنامه‌های توسعه‌ای برای هر مرکز به صورت مجزا تدوین و اجرا شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، از ابتدای هفته جاری سلسله‌جلساتی با هدف بررسی عملکرد درمانگاه‌ها به ریاست امیر نورمحمدی و با حضور معاونان درمان، بهداشت، مالی-اقتصادی، برنامه‌ریزی و همچنین مشاوران مدیرعامل شرکت شهر سالم در حال برگزاری است.

در این نشست‌ها که به صورت جداگانه برای هر درمانگاه با حضور رئیس آن برگزار می‌شود، درآمد، هزینه، تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی، پروانه‌های فعالیت و انطباق با پروتکل‌های ایمنی مورد بررسی قرار گرفته که خروجی آن تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای هر کدام از درمانگاه‌های ۱۹گانه شهرداری تهران به صورت جداگانه خواهد بود. برنامه‌ها شامل هدف‌گذاری در معیارهای مذکور است که برای هر کدام از مراکز بسته به شرایط آن مرکز متفاوت خواهد بود.

مبنای بررسی‌ها نیز مقایسه وضعیت عملکرد درمانگاه‌ها در فروردین ۱۴۰۱ با فروردین ۱۴۰۰ است. بر اساس بررسی‌های اولیه، در کل تعداد پذیرش بیماران و میزان درآمد درمانگاه‌ها به نسبت سال گذشته افزایش داشته است. همچنین هزینه‌ها نیز به دلیل تورم بالاتر رفته است.

در بخش نیروی انسانی، تقویت آموزش برای پرسنل درمانگاه‌ها ازجمله خروجی‌های این جلسات بوده است که در برنامه‌های مراکز دیده خواهد شد.

همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی استفاده بهینه از منابع جهت بهبود کارکرد تجهیزات یکی از مسائل اصلی است. بر اساس تحلیل داده‌های موجود در این نشست‌ها، نو شدن تجهیزات دندانپزشکی در اکثر درمانگاه‌ها در برنامه‌های آتی قرار دارد.

عدم انطباق‌ها نیز شامل دو بخش می‌شوند؛ مواردی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود و همچنین حوزه آتش‌نشانی. در این راستا مقرر شد با کمک شهرداری مناطق و دانشگاه‌های علوم پزشکی این موارد مرتفع شود.

بخشی از اجرای برنامه‌های توسعه خدمت در درمانگاه‌ها منوط به همکاری شهرداری مناطق است که مقرر شد این امر در دستور کار ملاقات‌های دوره‌ای مدیرعامل شرکت شهر سالم با شهرداران قرار گیرد.

لازم به ذکر است، ارزیابی عملکرد درمانگاه‌های شهرداری، طبق مصوبه هیئت مدیره شرکت شهر سالم انجام می‌شود و هدف اصلی آن ارتقاء بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی است.

انتهای پیام 

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: 21251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =