برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی به مناسبت هفته ملی سلامت در منطقه ۵

شهرداری منطقه ۵ در هفته سلامت برنامه های متنوعی را تدارک دید.

به گزارش شهر و به نقل از روابط ‌عمومی شهرداری منطقه ۵، احسان شریفی شهردار منطقه با اشاره به هفته سلامت و اهمیت آن گفت: یکی از برنامه های مهم شهرداری تهران تشویق شهروندان به اقدام در راستای سلامت جسمانی است، چراکه یک شهر پویا و شاداب با داشتن شهروندانی که جسمی سالم داشته باشند تحقق پیدا می کند.

شریفی با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی روز جمعه، اظهار داشت: روز ۲۳ اردیبهشت ماه، پیاده‌روی بزرگی با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، علیرضا زاکانی شهردار تهران، معاونین و مدیران کل شهرداری، اعضای کانون های سلامت محور مناطق ۲۲ گانه به میزبانی منطقه ۵، برگزار خواهد شد. این همایش با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در بوستان جوانمردان همراه خواهد بود.

او همچنین با اشاره به برخی از برنامه های اجرا شده و در دست اجرا در این معاونت در هفته سلامت، تصریح کرد: برپایی گذر سلامت در بوستان های منتخب نواحی هفت گانه سطح منطقه جهت ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان ، میز خدمت در سطح ۲۲ میدان میوه و تره‌بار، مساجد منتخب سطح منطقه و محلات کم برخوردار، سنجش سلامت پرسنل شهرداری منطقه و  نواحی هفتگانه، تقدیر از فعالان و مدافعان سلامت و کادر درمان، برگزاری جشنواره غذای ساده و سالم با شعار « نه به فست فود» از برنامه های هفته سلامت در منطقه ۵ به شمار می رود.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: از سوی دیگر، به همت اداره سلامت منطقه و با همکاری مسئولین خانه های سلامت، خدمات سلامت محور از قبیل کنترل قند و فشار خون، مشاوره روانشناسی و تغذیه، مشاوره مامایی و پزشکی، در ساختمان های نواحی هفتگانه شهرداری منطقه ۵ و برخی از میادین میوه و تره بار از جمله در محله کن منطقه ۵ ارائه شد.

او افزود: همچنین، با هدف نشاط شهروندان در راستای دستیابی به حال خوب، با حضور دبیران و اعضای کانون های سلامت محور، تور گردشگری نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفتگو انجام شد.

انتهای پیام

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 21360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =