افزایش حقوق ۲۴ هزار نیروی شهرداری تهران

پس از ۸ ماه از حضور زاکانی در سکانداری مدیریت شهری، افزایش حقوق ۲۴ هزار کارمند شهرداری تهران محقق شد.

به گزارش شهر، افزایش حقوق و رسیدگی به درخواست کارکنان شهرداری از جمله موضوعاتی بود که شهردار تهران در آغازین روزهای حضورش در سکان مدیریت شهری به آن تاکید داشت و از سویی دیگر بسیاری از کارمندان شهرداری تهران نیز در خصوص افزایش حقوق خود درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از به دست گرفتن مدیریت پایتخت اصلاح حقوق کارکنان و افزایش دریافتی آنها را جز برنامه‌های خود اعلام کرده بود.

تیرماه سال گذشته و پس از حدود یک ماه و نیم از حضور زاکانی به عنوان شهردار تهران، وی در صحن شورای شهر اعلام کرد که در بحث حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اقدامات بسیار خوب و معجزه شده است به طوری که دیگر دغدغه‌ای در رابطه با حقوق کارکنان وجود ندارد.

در بحث حقوق و مزایای کارکنان شهرداری معجزه شد

زاکانی با بیان اینکه در ابتدای شروع کار بزرگترین چالش ما مسأله حقوق و دستمزد بود گفت: شهرداری طی دو سال و نیم گذشته همیشه تلاش می‌کرد بتواند حقوق و دستمزد را به موقع پرداخت کند.

وی ادامه داد: همت اصلی را بر این گذاشتیم که شرمنده کارمندان نشویم و به هیچ وجه خلاف نکنیم چرا که خط قرمز ما خلاف است.

زاکانی گفت: دیگر دغدغه حقوق و دستمزد را نداریم و برخی می‌گفتند معجزه شده و گفتیم بله معجزه شده و آنچه اتفاق افتاده این است که نظم حاکم شد.

پس از حدود هشت ماه از تصدی زاکانی در مدیریت شهری تهران، لطف الله فروزنده معاون منابع انسانی شهرداری از موافقت شهردار با راهکار قانونی افزایش حقوق و مزایای کارمندان ثابت در شورای حقوق و دستمزد شهرداری تهران خبر داد.

به گفته فروزنده؛ راهکار قانونی افزایش حقوق و مزایای کارمندان ثابت در شورای حقوق و دستمزد شهرداری تهران مطرح و شهردار تهران با آن موافقت کرد که البته این راهکارهای ارائه شده در دو محور کوتاه مدت و بلندمدت پیشنهاد شده است.

افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری تهران تصویب شد

پس از موافقت شهردار تهران و در جهت رسیدگی به درخواست کارکنان شهرداری تهران مدیران ارشد حوزه سرمایه انسانی جلسات کارشناسی با سازمان اداری و استخدامی برگزار و موضوعاتی مانند افزایش آیتم‌های قانونی مشمول کسور بازنشستگی همانند افزایش یک گروه شغلی، برقراری فوق‌العاده خاص و … بررسی کردند.

از جمله پیشنهادات بلندمدت این شورا مکاتبه با شورای عالی استان‌ها درباره اصلاح اعداد مبنای گروه‌های ۲۰ گانه نظام هماهنگ پرداخت، اصلاح تغییر در فوق‌العاده شغل کارمندان ثابت، رفع مشکلات و نواقص آئین نامه استخدامی شهرداری تهران مصوب ۱۳۵۸ و اصلاح طرح طبقه بندی مشاغل بود.
بر این اساس علاوه بر اعمال ضریب افزایش حقوق کارکنان ثابت، حقوق و مزایای کارمندان تا سقف میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

اعمال افزایش حقوق برای ۲۴ هزار نیروی شهرداری

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به دستور افزایش حقوق کارکنان شهرداری گفت: این افزایش برای یک میلیون و هفتصد هزار نفر تا ۳ میلیون برای پرسنل رسمی که ۲۴ هزار نفر هستند اعمال می‌شود.
لطف‌الله فروزنده معاون منابع انسانی شهرداری تهران نیز از افزایش یک تا ۳ میلیون تومانی حقوق کارکنان شهرداری خبر داد.

افزایش ۱ الی ۳ میلیون تومانی حقوق کارمندان شهرداری تهران

فروزنده اظهار کرد: با توجه به اینکه حقوق نیروهای رسمی شهرداری تهران پایین است با چندین اقدام در جهت افزایش حقوق آنها حرکت کردیم.

وی ادامه داد: در راستای عمل به وظایفی که در حیطه اختیاراتمان بود حق مسکنی که در اختیار شورای حقوق و دستمزد بود را تغییر دادیم و بر اساس آن به صورت میانگین یک تا سه میلیون تومان حقوق کارکنان با توجه به متأهل یا مجرد بودن آنها افزایش یافت.

فروزنده تصریح کرد: در شورای حقوق و دستمزد مذاکره کرده‌ایم تا بتوانیم این موضوع را افزایش دهیم اما آنچه که قطعی شده و در حکم کارکنان شهرداری وارد می‌شود افزایش یک میلیون تا سه میلیون حقوق کارکنان است.

افزایش حقوق کارمندان شهرداری به دلیل شکافی بود که میان حقوق آنها و حقوق کارمندان دولتی وجود داشت اکنون این مصوبه و اجرای برنامه‌های قانونی حقوق آنها نیز با افزایش مواجه می‌شود.

اکنون پس از ۸ ماه از سکان‌داری مدیریت جدید شهری تهران موضوعی که شعار شهردار تهران بود تا حدودی محقق شده است تا زاکانی مقابل کارمندان خود شرمنده نشود.
منبع: مهر
انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 21410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =