رتبه نخست منطقه ۱۵ در تجمیع پلاک‌های بافت فرسوده پایتخت

شهردار منطقه ۱۵ گفت: بر اساس آمار معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، منطقه ۱۵ در سال ۱۴۰۰ موفق به ۹۲ درصد تجمیع پلاک در بافت فرسوده و کسب رتبه نخست تجمیع پلاکهای واقع در بافت فرسوده شد.

به گزارش شهر  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، سید مهدی صباغ گفت: متوسط تعداد پلاک تجمیعی در بافت فرسوده منطقه  ۴ پلاک به میانگین مساحت ۲۵۵ مترمربع بوده است.

به گفته او؛ ریزدانگی و ناپایداری بناها مهم ترین معضل بافت های فرسوده است که در این راستا روش تجمیع به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر مطرح می شود.

صباغ اضافه کرد: با اجرای طرح های تجمیع در بافت های فرسوده شهری، ایمن سازی، تعادل بخشی، حیات بخشی و ظرفیت سازی بافت های فرسوده تحقق می یابد و شهروندان می توانند از تراکم ساختمانی بیشتری استفاده کنند.

شهردار منطقه اظهار داشت: شهروندان باید مطلع شوند با تجمیع پلاک های ریزدانه هیچ حقی از آنها ضایع نمی شود و حتی پلاک های آنان ارزش افزوده پیدا می کند و در صورت تجمیع تمام پلاک های اطراف یک بن بست، گذر به رایگان از سوی شهرداری و به عنوان مشوق در امر نوسازی به مالکین اطراف بن بست واگذار می شود.

او در پایان با تقدیر از همکاران حوزه شهرسازی گفت: معاونت شهرسازی و معماری منطقه برای سومین سال متوالی بالاترین آمار تعداد صدور پروانه در بین مناطق ۲۲ گانه را در سال ۱۴۰۰ با صدور ۶۶۵ فقره پروانه ساختمانی کسب کرده است.

انتهای پیام

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 21519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =