لزوم حمایت مدیریت شهری پایتخت از زورخانه‌های تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر حمایت مدیریت شهری از زورخانه‌های شهر و تجهیز و استانداردسازی این اماکن تأکید کرد.

به گزارش شهر، زهرا شمس‌احسان با حضور در زورخانه قمر بنی‌هاشم، ضمن گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران، اظهار کرد: این روز را به تمامی ورزشکاران و آنانی که با صداقت، عرصه ورزش را برای ایجاد رقابتی سالم، همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوانی فراهم می آورند و ورزشکاران بسیجی تبریک می گویم.

وی در ادامه یادآور شد: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای میراث معنوی ایرانیان است؛ پهلوان نمونه کامل دلیری، سلحشوری و شهامت اخلاقی در آیین و سنت ایرانیان است. در فرهنگ پهلوانی، پرورش جسم و افزایش قدرت جسمانی برای رشد کمالات و فضائل معنوی و نه رقابت‌های کاذب مادی صورت گرفته و هویت‌بخش یک سنت و فرهنگ اصیل است.

شمس احسان، غلامرضا تختی را پهلوان عصر جدید خواند و افزود: پهلوانانی همچون غلامرضا تختی در میان مردم محبوبیت فراوانی داشتند و به عنوان نماد پهلوانی در کشور شناخته می‌شدند، چرا که حامی سرزمین و مردم ایران بودند و از هیچ تلاشی برای پیروزی خیر دست نمی‌کشیدند. پهلوانانی که از نظر اخلاق سرآمد بوده و با پشت سر گذاشتن تمرین‌های سخت، برای پیروزی جبهه خیر علیه شر، وارد میدان نبرد می‌شدند.

وی همچنین تصریح کرد: بی شک شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، از الگوهای بی بدیل پهلوانی و جوانمردی هستند که جان خود را در راه حفظ کیان میهن و ارزش های اسلامی و انسانی فدا کردند.

این عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اهمیت این روز و ثبت جهانی آیین پهلوانی و زورخانه ای در فهرست میراث معنوی یونسکو گفت: تمام مدیران ورزش کشور می‌بایست فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را در رشته های مختلف ورزشی اشاعه دهند.

وی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران ورزش زورخانه ای و پهلوانی در راستای توسعه و رونق این رشته ورزشی که ریشه در فرهنگ و سنن این کشور دارد، باید تلاش مضاعفی را به کار گیرند. بدیهی است مدیریت شهری تهران نیز می بایست ضمن توجه ویژه به این مقوله و حمایت از زورخانه های سطح شهر تهران، نسبت به برنامه‌ریزی ، تجهیز و استاندارد سازی زورخانه هایی که در اختیار خود دارد، اقدامات شایسته و مناسبی را به عمل آورد.

انتهای پیام/

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 21685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =