کدام شهرها در جهان دوستدار دوچرخه هستند؟

بر اساس شاخص ارزیابی شهرهای دوچرخه محور در سال ۲۰۱۹، تنها ۸ شهر به عنوان دوستدار دوچرخه انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، در سال ۲۰۱۸ سازمان ملل بر آن شد تا روزی را به روز جهانی دوچرخه اختصاص دهد، با این هدف که آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کاربرد این وسیله نقلیه ارزان، سالم و سازگار با محیط زیست در سراسر جهان افزایش یابد و بدین ترتیب سوم ژوئن روز جهانی دوچرخه نامگذاری گردید که در سال جاری مصادف با ۱۳خرداد بود.

شاخص شهرهای دوستدار دوچرخه براساس مطالعه‌ای توسط شرکت بیمه دیجیتال Coya انجام شده است. همچنین برای این مطالعه شرایط دوچرخه سواری ۹۰ شهر در سراسر جهان بر اساس ۱۶ شاخص در ۶ دسته اصلی تجزیه و تحلیل شده است.

رتبه بندی شهرها بر اساس عواملی نظیر آب و هوا، سهم استفاده از دوچرخه، جرم و جنایت و ایمنی، زیرساخت‌ها، اشتراک گذاری و پویش‌ها است.

۹ شهر از ۱۰ شهر برتر دوستدار دوچرخه در اروپا قرار دارند و هانگژو (چین) تنها شهر غیر اروپایی است که در این رتبه بندی در جایگاه هشتم قرار گرفته است. شهر اوترخت در هلند نخستین رتبه شهر دوستدار دوچرخه در جهان را کسب کرده است. شاید جالب باشد که بدانید دو شهر از کشور هلند در ۸ رتبه برتر شهرهای دوستدار دوچرخه قرار دارند؛ شهر اوترخت در جایگاه نخست و شهر آمستردام در رتبه پنجم.

کدام شهرها در جهان دوستدار دوچرخه هستند؟

شهرهای آمریکا به طور کاملا مشخصی در بین ۱۰ شهر برتر دوستدار دوچرخه غایب هستند؛ سانفرانسیسکو با بالاترین رتبه در ایالات متحده، در رتبه ۳۹ ارزیابی شهرهای دوستدار دوچرخه قرار دارد. پورتلند و سیاتل نیز در میان ۵۰ رتبه برتر قرار دارند، اما به طور کلی باید گفت که به ویژه کلان شهرهای ایالات متحده آمریکا خیلی دوچرخه پسند نیستند. هنوز بیشتر آمریکایی‌ها با خودرو به محل کار خود رفت و آمد می‌کنند.

به نظر می‌رسد که از نظر فرهنگی استفاده از دوچرخه به عنوان حمل و نقل روزانه در اروپا عمیق‌تر از ایالات متحده است. بنابراین جای تعجب نیست که شهرهای اروپایی در این رتبه بندی جایگاه خودشان را بدست آورده‌اند.

انتهای پیام/

ترجمه از سایت world economic forum

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 21704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =