موزه هفت چنار محلی برای برگزاری مراسم‌ علمی و فرهنگی باشد

آیین گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی و یکصد سالگی بنای موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «رضا شرفی» شهردار منطقه گفت: موزه هفت چنار از شاخص‌های فرهنگی و هویتی منطقه ۱۰ است. همواره تاکید کرده‌ام که موزه هفت چنار علاوه بر آنکه باید محلی برای دیدن مردم باشد و علاوه بر برگزاری مراسم‌، از جمله مناسبت‌های ملی و شاد، باید محلی برای طرح مباحث علمی و فرهنگی نیز باشد.

وی محور دعوتی را تنها محور گردشگری منطقه برشمرد و اظهار داشت: محور دعوتی باید میدانگاهی فرهنگی و انسان‌محور باشد و حضور موزه هفت چنار و بوستان‌های مختلف در پیرامون آن، می‌تواند تقویت‌بخش این محیط باشد.

شهردار منطقه با اشاره به باغی که در روبه‌روی موزه هفت چنار قرار دارد، تصریح کرد: در درون باغ ساختمانی وجود دارد که قدمت آن به اندازه ساختمان موزه هفت چنار است. ما تلاش خواهیم کرد این باغ را تملک کرده و علاوه بر آنکه فضای سبز را به بوستان و فضای سبز عمومی شهر اضافه کنیم، ضمن استحکام‌بخشی و مرمت ساختمان آن، این ساختمان را به کتابخانه‌ای برای استفاده عموم تبدیل کنیم.

شرفی ادامه داد: بنا بر وظیفه، تعهد و مسئولیت ذاتی و همچنین نگاه و تاکید شهردار تهران مبنی بر اینکه شهرداری باید یک نهاد اجتماعی باشد، تلاش خود را برای حفظ هویت فرهنگی منطقه و فراهم آوردن زمینه و بسترهای لازم در این باره خواهیم کرد.

همچنین در این مراسم، مراسم شاهنامه‌خوانی و نقالی با حضور هنرمندان در مورد فرهنگ و ادبیات ایران اجرا شد.

در پایان این مراسم، از کارکنان موزه آثار طبیعی و حیات وحش هفت چنار با اهدای لوح، تقدیر و کیک یکصد سالگی بنای ساختمان موزه هفت چنار نیز بریده شد. 

انتهای پیام

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 21745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =