روایت مقاومت؛ عنوان برنامه‌های مناسبتی سوم و چهارم خرداد در شهر تهران

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با توضیح برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت پاسداشت سوم و چهارم خرداد گفت: با توجه به سیاستها و رویکردهای جدید مدیریت شهری، ویژه برنامه‌های فرهنگی، آیینی و مذهبی با عنوان "روایت مقاومت" و ذیل شعار کلی "ما مقاوم هستیم" برای استفاده عموم شهروندان تهرانی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، محمدحسن جعفرزاده در ابتدای توضیح برنامه‌های شهرداری تهران برای روزهای سوم و چهارم خرداد گفت: آزادی خرمشهر آزادی یک شهر نبود، تجلی درخشان ایثار و فداکاری یک ملت قهرمان بود. همچنین حضور فداکارانه و ایثارگرانه مردم فهیم و باصلابت دزفول در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی و شهادت بسیاری از مردان و زنان پاکباخته این شهر، صفحه زرین و درخشان تاریخ این سرزمین محسوب و برای آینده کشور الهام بخش و بصیرت آفرین خواهد بود. در این راستا و در جهت ضرورت پاسداشت این دو روز حماسی و پراهمیت تاریخ جمهوری اسلامی ایران اداره کل فرهنگی برنامه هایی را در سطح شهر تهران تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه محور فعالیت ها در روز سوم خرداد(روز مقاومت، ایثار و پیروزی) شناساندن اهداف و نتایج عملیات پیروزمندانه بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر قهرمان و چهارم خرداد(روز مقاومت و پایداری) بیان مقاومت و پایداری مردم سلحشور دزفول است، اظهار کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، با توجه به ضرورت نقش آفرینی نسل جوان همراه با بهره گیری از فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و مقاومت، نمایش نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم، معرفی ارزش های اصیل اسلامی، انقلابی و رشادت ها و پایمردیهای ملت قهرمان ایران و همچنین معرفی جایگاه والای مردمی در پیدایش حماسه های جاویدان روزهای خرمشهر و دزفول به عنوان دو واقعه تعیین کننده و اثرگذار در دفاع مقدس از اهداف برنامه های اجرایی این دو روز است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر تعامل و استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد، پایگاه های بسیج، گروه های خودجوش فعال مردمی و جهادی در امر برنامه ریزی و اجرا، تصریح کرد: برگزاری مراسم سخنرانی و جشن در ۱۱۰ مسجد منتخب و۱۱۰ بوستان و معبر اصلی سطح مناطق ۲۲ گانه تحت عنوان "روایت مقاومت" و همچنین راه اندازی "کاروان روایت خرمشهر" شامل حرکت مینی بوس، تویوتا و جیپ های رو باز قدیمی در سطح شهر با هدف یادآوری دوران باشکوه دفاع مقدس و پذیرایی از مردم و پخش محتوای مناسبتی در قالب شعر و... ،نمایش میدانی در محل با موضوع دفاع مقدس و پخش مستند آزادسازی خرمشهر و قهرمانی های مردم دزفول از ویژه برنامه های روز سوم خرداد در شهر تهران است.

وی گفت: علاوه بر این‌ها برنامه‌هایی با عنوان "هنر مقدس" شامل برگزاری مسابقات فرهنگی-هنری نظیر کتابخوانی، عکاسی، خاطره گویی و...همراه با اهدا جوایز به منتخبین و برنامه های"سینمای دفاع مقدس" با پخش فیلم سینمایی برگزیده در حوزه دفاع مقدس در بوستان های منتخب شهر و همچنین پخش فیلم های مستند دفاع مقدس در سراهای محلات در بازه زمانی سوم و چهارم خرداد در سطح مناطق ۲۲گانه اجرا می شود.

جعفرزاده با بیان اینکه بخش دیگری از برنامه‌ها در رسای نامداران فتح خرمشهر و مقاومت مردم دزفول با تولید محتوا و نشر در فضای مجازی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: شب شعر و خاطره با موضوع روزهای خرمشهر و دزفول و نشست ادبی با موضوع تحلیل و بررسی ادبیات پایداری و دفاع مقدس تحت عنوان "قهرمانان بی ادعا" در این دو روز برپا می شود.

 او ادامه داد: ویژه برنامه های "اسوه ایثار" با برپایی همایش‌ شامل برنامه هایی نظیر سخنرانی، دعوت از فرماندهان و تجلیل از پیشکسوتان، ایثارگران و آزادگان و رونمایی و معرفی کتاب های مرتبط و همچنین برگزاری نشست های مردمی در خصوص تبیین ابعاد شکل گیری حماسه های سوم و چهارم خرداد  با مشارکت مساجد و پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های این دو روز در تهران است.

وی افزود: "قاب های ابدی" عنوان یکی دیگر از برنامه های این دو روز در تهران است که به مناسبت روزهای خرمشهر و دزفول برپا خواهد شد که شامل بر پایی نمایشگاه عکس از دوران پر افتخار دفاع مقدس در معابر پرتردد و گالری های سطح شهر است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: در کنار سایر برنامه‌های اجرایی، برنامه های "هنر مقاومت" با اجرای نمایش و سرودهای خیابانی در پاسداشت این روزهای بزرگ و برگزاری پرده خوانی حماسی و انقلابی و روایت گری از دوران باشکوه دفاع مقدس در سطح مناطق شهر تهران برگزار می شود. 

انتهای پیام/

۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 21833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =