جایگزینی سریع المان‌های ترافیکی سرقت شده/شهروندان موارد سرقت شده را به ۱۳۷ پلاس اطلاع دهند

شهردار منطقه ۱۷ گفت: با پیگیری های معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه نظارت ها، کنترل ها و گشت زنی سطح نواحی منطقه بیشتر از گذشته شده و به محض برخورد با المان سرقت شده، نسبت به رفع و جایگزینی آن اقدام می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، محمدامین مرتضوی معاون حمل و نقل و ترافیک با اشاره به سرقت برخی المان های ترافیکی، گفت: یکی از مشکلاتی که همه مناطق شهرداری تهران با آن مواجه هستند، سرقت المان های ترافیکی به دلیل قیمت بالای آهن و ادوات ترافیک است که در صورت عدم تعمیر یا جایگزینی المان های ترافیکی سرقت شده،منجربه بروز حادثه می شود.

وی  افزود: متاسفانه منطقه ۱۷ نیز از این قائده مستثنی نیست و سارقان، المان های ترافیکی مختلفی مثل گاردریل ها و  نرده های رفیوژهای بزرگراه ها را به سرقت می برند. سارقان پایه پل های عابر پیاده را نیز به سرقت می برند که در اکثر مواقع به کمک نیروهای خدوم فراجا به دام نیروی انتظامی افتاده اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اشاره به راه کارهای جلوگیری از سرقت المان های شهری اظهار کرد: یکی از این راه کارها کنترل و نظارت نیروهای معاونت ترافیک نواحی منطقه است تا جلوی سرقت گرفته شود یا اگر به مورد سرقت شده ای برخورد کردند، بلافاصله به جایگزینی یا مرمت آن اقدام کنند.

مرتضوی در ادامه تصریح کرد: از راه کارهای دیگر برای حل این معضل، گشت زنی های مستمر نیروهای پیمانکار نگهداشت ترافیک نواحی  است. همچنین، به منظور حفاظت از جان شهروندان و اموال شهر با پیگیری های معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه نظارت ها، کنترل ها و گشت زنی سطح نواحی منطقه بیشتر از گذشته شده و به محض برخورد با المان سرقت شده، نسبت به رفع و جایگزینی آن اقدام می شود.

وی گفت: با هماهنگی و همکاری نیروهای محترم فراجا سارقین در حین سرقت دستگیر می شوند که باعث شده  سرقت المان ها کمتر از گذشته شود. در سرقت المان پایه دوربین کنترل سرعت در بزرگراه شهید چراغی که اخیرا اتفاق افتاده است، سارقان حین سرقت دستگیر شده و تحویل نیروهای فراجا شده اند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان برای احقاق حقوق شهروندی و حفاظت از اموال شهر که جزئی از اموال خود شهروندان محسوب می شود، با مشاهده سرقت المان های ترافیکی یا المان سرقت شده، بلافاصله با ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند و مورد سرقت شده را گزارش دهند.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 21889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =