مساله آلودگی هوا در سطح بین‌المللی پیگیری شود/ دیدار با رئیس عدلیه درخصوص ساختمان‌های ناپایدار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دیروز نشستی با رئیس قوه قضاییه داشتیم که یکی از موضوعات مطروحه در این جلسه ساختمان‌های ناپایدار در شهر تهران بود و از ایشان خواستیم در این زمینه کمک کند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما دیروز نشستی با رئیس قوه قضاییه داشتیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات در این جلسه ساختمان های ناپایدار در شهر تهران بود که تعداد آن بیش از ۱۰۰ مورد بوده که احصا شده و باید در دستور کار قرار بگیرد. از قوه قضاییه خواستیم در این زمینه کمک کند البته تنها قوه قضاییه در این زمینه دخیل نیست. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: حکم دادن در این زمینه که چند هزار نفر در آن مشغول به کار هستند در زمانی که شرایط مالی ناهماهنگ در کشور و شهر ما وجود دارد و این مسائل مالی یکی از مشکلات مردم است، مشکل بوده و تعطیل کردن این کار و کاسبی ها مسئله است.

وی با بیان اینکه چه کسی باید این شرایط را اصلاح کند، یادآور شد: کسی که صاحب ساختمان است نفع زیادی نمی برد چون اجاره ای در ماه می پردازد و اصراری ندارد که میلیاردها تومان هزینه کرده و آن را اصلاح کند. ساختمان پلاسکو با هزینه بسیار بالایی نوسازی شد اما باقی صاحبان املاک این چنینی مشخص نیست این اقدام را انجام دهند. این موضوع پیچیدگی های فراوانی دارد؛ ما می گوییم جلوی این کار را بگیریم اما باید جلوی چه چیزی را بگیریم؟ جلوی کسب و کار و زندگی مردم را نمی توانیم بگیریم.

چمران با بیان اینکه آلودگی هوا درد کهنه ای در کشور است، خاطرنشان کرد: بیش از چند سال است که می‌شنویم در زمینه آلودگی هوا باید دیپلماسی با کشورهای همسایه شکل بگیرد اما کی قرار است این دیپلماسی شکل بگیرد و این مسائل حل شود. این موضوع در حوزه بین‌المللی باید پیگیری شود.

رئیس شوای شهر تهران ادامه داد: ما حادثه ریزش ساختمان در آبادان را شاهد بودیم اما همزمان این شهر از لحاظ گرد و غبار نیز در شرایط بدی قرار دارد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 21891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =