نباید با کوچکترین مشکلی، تحت تاثیر تبلیغات سوء به سابقه پیروزی‌های بزرگ ملت لطمه بزنیم/ از همه جای دنیا تلاش می‌کنند تا به پیشرفت ایران ضربه بزنند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با کوچکترین مشکلی که پیش می‌آید، به سابقه بلند پیروزی‌های بزرگ لطمه نزنیم و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیریم که از هر جای دنیا به ما حمله می‌کنند تا به این خودباوری و پیشرفت آسیب بزنند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت سوم خردادماه و فتح خرمشهر اظهار کرد: بدون شک آزادسازی خرمشهر و باز پس گیری بخش عمده این شهر از دست نیروهای مهاجم یکی از مهمترین حوادثی است که در دوران دفاع مقدس و تاریخ کشور ما به وقوع پیوسته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: فتح خرمشهر تاثیری ویژه در مردم داشت. این شور و شعف مردم در آزادسازی خرمشهر پس از فرار شاه از ایران بی سابقه بود. 

وی با بیان اینکه روز سوم خرداد ماه رزمندگان ما وارد خرمشهر شدند و به این پیروزی بزرگ دست یافتیم، خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی در آن زمان اعلام کردند که ما ۲۰ هزار نفر اسیر در خرمشهر گرفتیم.

چمران تأکید کرد: با کوچکترین مشکلی که پیش می آید به این سابقه بلند پیروزی های بزرگ لطمه نزنیم و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیریم که از هر جای دنیا به ما حمله می کنند تا به این خودباوری و پیشرفت آسیب بزنند. امیدواریم دولت موفق به پیاده کردن برنامه های خود شود و ما نیز قدر این پیروزی های بزرگ را بدانیم.

وی با اشاره به نامگذاری شهر دزفول یادآور شد: ۶۰۰ موشک به این شهر اصابت کرد و مردم دزفول علیرغم تمام فشارها مقاومت کردند که این مقاومت را به آنها تبریک می گوییم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهادت امام جعفر صادق(ع) همزمان با حمله رژیم شاهنشاهی به حوزه علمیه قم است، تصریح کرد: رژیم شاهنشاهی جنایات وحشتناکی را رقم زد و هزاران نفر از طلاب به خاک و خون کشیده شدند.

چمران ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید صیاد خدایی گفت: دشمنان ما به ویژه رژیم صهیونیستی نشسته اند که سربازان شجاع وطن که نمونه خلوص، فداکاری، ساده زیستی و شهادت طلبی بودند را این گونه به شهادت برسانند. امیدواریم انتقام خون این شهید گرفته شود گرچه این شهدا باز نمی گردند و از دست ما می روند. زندگی ساده این رزمنده نشان می دهد که این سربازان برای جهاد در راه خدا رفتند.

وی با بیان اینکه سرود سلام فرمانده برای برخی از افراد زجرآور و برای ملت ما شادی آفرین است، تصریح کرد: هرچه تلاش کنند سربازان را نمی توانند حذف کنند و اگر حذف نیز انجام شود دهه نودی ها می آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان با بیان اینکه محاسبه و اجرا و نگهداری غلط صورت گرفته است، یادآور شد: علاوه بر دقت در اجرا، برای تعمیر و نگهداری رشته های خاصی در تمام دنیا ایجاد شده تا ساختمان درست نگهداری شود. هنوز دلایل فنی را اعلام نکردند. این تجربه دیگری برای ما بود. مردم در مواردی ناراحت می شوند و می پرسند که چرا اجازه داده نمی شود یک طبقه اضافه بسازند و این کار درستی نیست.

وی افزود: در تهران این موضوع را شاهد بودیم و ساختمانی که باید شش طبقه ساخته می شد هشت طبقه شد و فرو ریخت و مرگ کارگران را در این ساختمان به دنبال داشت.

چمران همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم قوه قضاییه در خصوص این ساختمان های پرخطر که تعداد آن در تهران کم نیست، ورود کند و تصمیمی گرفته شود تا مردم را از این خطرات برهانند.

وی افزود: امیدواریم مصدومان بهبود پیدا کنند و این درس عبرتی برای شهرداری ها باشد که قوانین شهرسازی و محاسبات فنی را به خوبی اجرا کرده و به خوبی نگهداری شود تا از این خطرات نداشته باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص گودهای رها شده در تهران با بیان اینکه اجازه گودبرداری به ساختمان ها قبل از صدور پروانه داده می‌شود، گفت: در مواردی می بینیم پس از گودبرداری، نقشه تایید نمی شود یا سرمایه گذار منصرف می شود و پس از ایجاد این گود همچون گود برج میلاد، سالها باقی می‌ماند که برگرداندن آن به حالت قبل شرایط پیچیده و هزینه های بالایی را نیز به دنبال دارد.

چمران همچنین تصریح کرد: بسیاری از گودها پیش از اخذ صدور پروانه ایجاد شده اند؛ شورا طرحی را تهیه کند و اجازه گودبرداری پیش از صدور پروانه داده نشود. اینکه یک یا دو ماه گودبرداری عقب بیفتد بهتر است که سالها رها شده و خطر آفرین باشد.

وی افزود: شهرداری یا شورا در این زمینه پیش قدم شده و موضوع را مطرح کند. سالها پیش به عنوان دستورالعمل مطرح شد اما اجرایی نشد و باید به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 21893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =