فعال‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی کشور با همفکری شهرداری‌ها انجام می‌شود

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: با برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های کشور، می‌توانیم ظرفیت‌های فرهنگی زیادی را فعال کنیم و شاهد اتفاقاتی بزرگ در سطح کشور باشیم.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، احسان متولیان در چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران، اظهار کرد: در کشور بیست کلان‌شهر داریم که اکثریت جمعیت کشورمان در این شهرها سکونت دارند. 

وی افزود: با کنار هم قرار گرفتن معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها در این نشست، تجربیات شهرهای مختلف در اختیار هم قرار خواهد گرفت و برای ادامه کار مشترک در هر استان برنامه‌ریزی خواهد شد. 

دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بیان کرد: می‌توانیم ظرفیت بزرگی را در این نشست‌ها فعال کنیم تا شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی در کشور باشیم. با حضور شهرداران نیز کمک می‌شود که این اتفاقات فرهنگی و اجتماعی تسریع شود. 

متولیان با بیان اینکه "علیرضا زاکانی"، شهردار تهران به عنوان موسس مجمع شهرهای آسیایی در این مجمع حضور دارد، تصریح کرد: در جهت حضور در عرصه بین‌الملل با مجمع شهرهای آسیایی نیز ارتباط گرفتیم که در بحث خواهرخواندگی بین شهرهای ایران با سایر شهرهای آسیایی فعالیت کنیم. 

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران ادامه داد: خواهرخواندگی شهرهای بزرگی مانند مشهد با شهرهای بزرگ آسیایی مانند شهرهای کشور ترکیه و روسیه باعث روابط فرهنگی بسیار خوبی خواهد شد. 

متولیان تصریح کرد: این خواهرخواندگی فرصت خوبی برای بیان فرهنگ غنی ایرانی اسلامی خودمان در شهرهای دیگر است؛ در این رابطه مقدمات کار انجام شده و امیدواریم تا آخر سال اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم. 

وی افزود: با برگزاری این دست از نشست‌ها می‌توانیم در موضوعات مختلف مانند معتادان متجاهر و کودکان کار، توفیقاتی که در شهرهای بزرگ بدست آمده را به سایر شهرها اشاعه دهیم و شاهد حل این موضوعات باشیم. 

دبیر کل مجمع شهرداران کلانشهر های ایران در خصوص پیوست فرهنگی عنوان کرد: اگر در حوزه فرهنگی کاری قوی انجام دهیم، مسائل اجتماعی نیز حل خواهد شد و همه اینها در هم گره خورده است.

انتهای پیام 

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 21895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =