بی‌توجهی دوره قبل مدیریت شهری به همراه‌سراها باعث شد تا امروز همراهان بیماران شهرستانی در خیابان چادر بزنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نصب چادر توسط همراهان بیماران شهرستانی در تهران در اطراف بیمارستا ن ها گفت:در دوره چهارم همراه‌سرا برای این افراد راه‌اندازی شد و مجوز اقامت و استقرار از طریق مددکاران شهرداری به افراد داده می شد و هزینه دریافت نمی‌شد که در دوره پنجم به فراموشی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در چند روز گذشته در خیابان های اطراف بیمارستان ها چادرهای گروهی و انفرادی توسط مراجعینی که از شهرستان ها به تهران مراجعه کردند، ایجاد شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: این افراد چون نمی توانند هزینه اسکان پرداخت کنند، یا چادر نصب کرده و یا در اتومبیل ها استراحت می کنند. این چادرها نمایی دیگر از شکاف طبقاتی و نازیبایی در شهر تهران است و اگر بدتر از نازیبایی کارتن خوابها نباشد معادل آن بوده و برای کلانشهر تهران زشت و زننده است.
امانی همچنین تصریح کرد: در دوره چهارم همراه سرا برای این افراد راه اندازی شد و مجوز اقامت و استقرار از طریق مددکاران شهرداری به افراد داده می شد و هزینه دریافت نمی شد.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: این موضوع در دوره قبل به فراموشی سپرده شد. درخواست می کنم با استفاده از تجارب گذشته و همکاری بین دولت و شهرداری، نسبت به راه اندازی مجدد همراه سراها اقدام شود و با همکاری با وزارت بهداشت این تجهیز و ساخت صورت بگیرد.
وی افزود: امیدواریم مشکلات برطرف شود و میهمان نوازی خوبی از کسانی داشته باشیم که به دلیل دردهای عموما لاعلاج به تهران مراجعه می کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه در دوره قبل در مناطق جنوب شهر تهران دستور داده شده بود که در نانوایی هایی که نان نسیه عرضه نمی کردند، شهرداران ناحیه مراجعه کرده و با نانوایی ها این مبالغ را تسویه کنند، یادآور شد: اختلاف در خصوص قیمت نان وجود دارد و برخی خودسرانه اقدام کردند اما با این وجود شهرداری در این زمینه اقدام و مبالغ را در این نانوایی ها که تعداد آن معدود است، تسویه کند و بار را از دوش خانواده های محروم بردارد.
انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 21898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =