گروه‌بندی، اختلاف و توجه به حواشی، سد بزرگ در راه خدمت‌رسانی به مردم است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یقینا دسته‌بندی، گروه‌بندی، اختلاف و توجه به حواشی، سد بزرگ در راه خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود؛ مردمی که با امید به فردایی بهتر به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر اعتماد کردند و خواستار دریافت خدمات درخور و شایسته هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت سوم خردادماه و آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه سوم خرداد روز عزت و شرف و ایثار است، اظهار کرد: این روز تاثیر زیادی در استواری و ثبات نظام جمهوری اسلامی و تغییر در وضعیت سرنوشت دفاع مقدس داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این روز در تقویم انقلاب اسلامی سرو بلند بالایی است که دلیرمردان و شیر زنان بسیاری در وقایع آن نقش آفرینی کردند، تصریح کرد: تا امروز ایران اینچنین استوار، قدرتمند و خودکفا به پیش رفته و بدون وابستگی و با قدرت اراده، آینده خود را بسازد.

وی تأکید کرد: آزادسازی خرمشهر رویداد رفیع خردادماه است. شهری که برای نجاتش جان های بسیاری فدا و جسم های بسیاری تکه تکه شد تا دشمن بداند مردم این دیار برای دین و وطن خود مرثیه شهادت می سرایند.

آخوندی با بیان اینکه قطره قطره خون شهدا که برای آزادسازی خرمشهر بر زمین ریخت امروز نمادی از ایثار و مقاومت است تا به ما یادآوری نماید که برای فتح قله های رفیع باید از جان مایه گذاشت و از هیچ کوششی دریغ نکرد، گفت: آن روز هرچند که دست هایمان خالی بود اما نشان دادیم که می توان با تکیه بر آیه شریفه «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» حتی از بزرگترین مانع و دشمن که شرق و غرب از آن حمایت بی دریغ داشته و ارتشش را تا بن دندان مسلح کرده بودند، عبور نمود و پرچم فتح را بر بلندای این سرزمین به اهتزاز درآورد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ملت شهیدپرور ایران در سی و چهار روز دفاع و نوزده ماه مقاومت برای بازگرداندن پاره تن خود به میهن اسلامی، یکپارچه سپر شدند و تمام قد ایستادند تا به اذن الهی طعم شکست و خواری را به متجاوزان و ظالمان بچشانند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حماسه مقاومت و آزادی خرمشهر را حادثه ای بی نظیر در تاریخ جهان دانسته اند و ایشان بر این نکته تاکید دارند که خرمشهر به پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران مبدل شده است، تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از این رویداد بزرگ، ایران اسلامی با زعامت رهبر معظم انقلاب بر فراز قله افتخار ایستاده و مقاوم تر از گذشته در حال هموارسازی مسیر برای ظهور است.

آخوندی ادامه داد: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که پیوند خورده با نام و یاد شهیدان گرانقدر است را باید گرامی بداریم و بر این نکته تاکید کرد که همچنان در سنگر مبارزه قرار داریم. شاید میدان مبارزه تغییر کرده باشد اما جبهه همان جبهه است و دشمن کینه توزتر از گذشته به دنبال ضربه زدن به این مردم و انقلاب است.

وی همچنین تصریح کرد: در این مسیر ما به عنوان نمایندگان مردم شریف تهران در شورای اسلامی شهر که امانتی خطیر بر عهده گرفته ایم وظیفه داریم که فارغ از هرگونه اختلاف و دسته بندی راه را برای خدمت رسانی به مردم هموار کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یک راه بیشتر در پیش روی ما قرار ندارد، جز وحدت و همدلی که کلید واژه موفقیت و پیروزی را می توان در این مسیر یافت، گفت: یقینا دسته بندی، گروه بندی، اختلاف و توجه به حواشی سد بزرگ در راه خدمت رسانی به مردم خواهد بود. مردمی که با امید به فردایی بهتر به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر اعتماد کردند و خواستار دریافت خدمات در خور و شایسته هستند.

وی با بیان اینکه ما خرمشهرهای بسیاری در پیش روی داریم، تصریح کرد: برای فتح خاکریزها در آنها باید نگاهمان را از دایره مسائل شخصی و گروهی فراتر برده و به افق های بلندی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تعریف شده است، بنگریم. راه بسیار است و زمان اندک و نباید فراموش کنیم زمان به سرعت در حال گذر است و هر نوع پرداختن به حواشی در شرایط کنونی برای انقلاب ثمره ای به همراه نخواهد داشت و خدمت به مردم را دچار اختلال خواهد کرد.

آخوندی افزود: چهل سال پیش مردم و مسئولین لباس رزم به تن کردند و با چنگ و دندان خرمشهر را به ایران عزیز بازگرداندند؛ امروز نیز باید لباس رزم به تن کرد چرا که همزمان با قوی تر شدن ما، دشمنی ها با مردم و انقلاب مدرن تر، پیچیده تر و گستاخانه تر شده و این وظیفه ما را سنگین تر کرده است.

وی با بیان اینکه مردم به این جریان اعتماد کرده اند و ما نباید با رفتار و گفتار خود خدشه ای به این اعتماد وارد کنیم، یادآور شد: باید مسیر را به گونه ای طی کنیم که چیزی جز خدمت نصیب مردم نشود، در غیر این صورت ما بازنده بزرگ تاریخ خواهیم بود و این موضوع در برگ برگ تاریخ ثبت خواهد شد که ما چگونه فرصت خدمت رسانی به مردم را از دست داده ایم.

آخوندی گفت: ما در شورای اسلامی شهر تهران ان شاالله در مسیر آزادی خرمشهرهای دیگر، با تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، راه امام راحل را تا پای جان و با مشق ایثار و شهادت، خواهیم پیمود چرا که راهی جز این در پیش روی ما قرار ندارد.

انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 21899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =