می‌توانیم یک پنجم آب مصرفی تهران را از طریق بازچرخانی برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت:می توانیم پارک ها و بوستان ها را با واگذاری به بخش خصوصی به شرط رعایت استانداردها و نگاه به عنوان فرصت اقتصادی نگه داریم

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی عباسی در شصت و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: انرژی سازمان بوستان ها و فضای سبز باید برای بازچرخانی آب گذاشته شود. سازمان از شورا مصوبه اخذ کند و منابع هدایت شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 225 میلیون متر مکعب آب برای توسعه فضای سبز نیاز است، خاطرنشان کرد: وقتی به مرحله اولویت بین انسان و درخت قرار بگیریم ناچار می شویم درختان را رها و آب شهری را برای مردم تأمین کنیم که درنهایت این درختان از بین خواهد رفت چون مشخص نیست تنش ها تا کی ادامه داشته باشد. ضمن اینکه در حال حاضر نیز ما نسبت به سال قبل شاهد کاهش 30 درصدی بارندگی بودیم.
وی افزود: در حال حاضر یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب آب در تهران مصرف می‌شود. طبیعی است که می توان یک پنجم آن را از طریق بازچرخانی به آبیاری فضای سبز هدایت کرد.
عباسی با بیان اینکه بسیاری از آیتم های کاری ما در شهرداری بر اساس هزینه برای فضای سبز است، یادآور شد: امروز در نقطه ای قرار گرفته ایم که بتوانیم بخشی از آن را با چرخه اقتصادی خوب برگردانده و هزینه ها را کاهش دهیم. هرس درختان انبوهی از شاخ و برگ در اختیار ما قرار می دهد. به طوری که اگر بتوانیم چرخه را کامل کنیم، بهره بردار خاص آن از این فضا استفاده کرده، آن را تبدیل به صنعت جدیدی می کند و این هزینه ها کاهش پیدا می کند.
وی افزود: می توانیم پارک ها و بوستان ها را با واگذاری به بخش خصوصی به شرط رعایت استانداردها و نگاه به عنوان فرصت اقتصادی نگه داریم. فرقی نمی کند مدیریت شهری چه کسی باشد. هرکسی باشد هزینه پیمانکاری برای شهر تهران هزینه گران قیمتی است. اگر بتوانیم نگهداری به شرط بهره برداری پارک ها را در اختیار پیمانکاران قرار دهیم، وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود و شهرداری می تواند این موارد را در بخش زیرساخت ها هزینه کند.
انتهای پیام/

۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 21924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =