لزوم رفع ناامنی اماکن پرخطر از مسیر قانونی و حقوقی/وجود ۵۹ ساختمان ناایمن در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ در نخستین جلسه کمیته ایمنی ۱۴۰۱ این منطقه گفت: در موضوع ایمنی به دلیل اهمیت داشتن جان و مال شهروندان، در صورت نیاز از مسیر قانونی و حقوقی استفاده شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ اولین جلسه کمیته ایمنی ۱۴۰۱ شهرداری منطقه۸ برگزار شد.

در این نشست شهردار منطقه ضمن ابراز تاسف و تسلیت حادثه متروپل آبادان گفت: این‌گونه حوادث تجربه‌ای است که نشان می‌دهد  کوتاهی‌ها در این حوزه، نه در پیشگاه خداوند و نه برای مردم قابل بخشش نیست و همکاران در ادارات مربوطه و نواحی، ایمنی اماکن را به صورت جدی دنبال کنند و به دلیل اهمیت داشتن جان و مال شهروندان منطقه در صورت نیاز از مسبر قانونی و حقوقی نیز استفاده شود.

تنهایی به تعامل و همکاری سازمانها و نهادهای مرتبط برای رفع ناایمنی‌های اماکن پر خطر اشاره کرد و گفت: کمک کنیم در کنار هم اتفاق‌های مهمی را در حوزه ایمنی شهروندان مخصوصا در نواحی که نوک پیکان و جبهه مقدم هستند، رقم بزنیم.

شهردار منطقه۸ با تشکر از اهتمام و توجه مسئولین کمیته ایمنی شهرداری منطقه ادامه داد: موضوع ایمنی با جان مردم در ارتباط است و اهمال و کوتاهی قابل بخشش و پذیرفتن نخواهد بود و استمرار این جلسات و پیگیری موضوعات تداوم خواهد داشت.

شهردار منطقه تاکید کرد: ارسال ابلاغیه‌ها ، رعایت اصول، ضوابط و مقررات ایمنی در ساخت و سازها و فضاهای شهری، ارتقای ایمنی ساختمان‌ها و رفع ایمنی های نامشهود ساختمان های پرخطر از مهمترین‌ اقدامات در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است.

تنهایی افزود: همچنین با تلاش همکاران در سازمان آتش‌نشانی کلیه اطلاعات و مشخصات ملکی و ناایمنی‌های موجود در منطقه شناسایی شده است که موضوعات احصاء شده در ادامه جلسات کمیته ایمنی که با حضور مسئولان برگزار می‌شود؛ پیگیری می‌شود.

در این نشست معاون خدمات شهری شهرداری منطقه۸ ضمن ارائه گزارشی درخصوص اقدامات انجام‌شده در ایمن سازی و رفع نواقص ساختمان‌های منطقه گفت: بر اساس گزارش سازمان آتش‌نشانی، ۵۹ ساختمان ناایمن در سطح منطقه ۸ وجود دارد که تاکنون پانزده ساختمان در حال ایمن‌سازی و برای سه ساختمان رای صادر شده است.

عساری افزود: جلسات کمیته ایمنی به طور مستمر و هفتگی در نواحی سه‌گانه برگزار می‌شود و اکثر موارد در این‌کمیته اطفاء حریق، پله‌های اضطراری است که اخطارها توسط همکاران در آتش‌نشانی ابلاغ و مهلت اصلاح داده می‌شود که در سه سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ اخطار از سوی این سازمان صادر شده است.

گفتنی است، در اولین نشست کمیته ایمنی شهرداری منطقه۸ در سال ۱۴۰۱، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸، معاونین و مدیران ارشد، شهرداران نواحی شهرداری منطقه۸ و نمایندگان سازمان آتش‌نشانی حضور داشتند و احکام اعضای این کمیته اهدا شد.

/انتهای پیام

۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 22028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =