ارائه گزارش در خصوص حادثه آبادان توسط رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا گزارشی را در خصوص حادثه آبادان ارائه خواهد داد، تأکید کرد: امیدواریم در نقشه و محاسبات ساختمان و همچنین در اجرای آن که مهمترین بخش ساخت است، دقت کافی و لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هشتم خردادماه روز جهانی صلح سازمان ملل است، اظهار کرد: متاسفانه این نامگذاری ها صوری است و نه سازمان ملل توانسته صلحی را در جهان برقرار کند و نه عادلانه در این سازمان تصمیم گرفته می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: قدرتمندان با دسته بندی های سیاسی تصمیماتی به نفع بزرگان می گیرند و در نتیجه مردم یمن که برای به دست آوردن آزادی قیام کردند تحریم می شوند و به عربستان برای بمباران یمن، سلاحهای سوپر میلیاری می فروشند و دستش را باز می گذارند که مردم یمن را به کشتار بکشانند و جنایات وحشیانه انجام دهند.

چمران ابراز امیدواری کرد که صلح جهانی مفهوم واقعی خود را پیدا کند چون در حال حاضر کلماتی بیش نیست.

وی با اشاره به اعزام تیم ۵۰ نفره از شهرداری تهران به آبادان خاطرنشان کرد: باید از این حوادث درس عبرت بگیریم. ساختمان های ناپایداری در تهران وجود دارد که توسط سازمان آتش نشانی احصا و اخطار لازم داده شده اما زندگی در این ساختمان ها ادامه دارد و خدا نکند که زندگی در این ساختمان ها قطع شود چون حوادثی مثل حادثه آبادان دردناک است.

چمران تأکید کرد: باید کارشناسی دقیق صورت بگیرد تا نتیجه بهتری داشته باشیم. آنچه که مهم است این است که وقتی نقشه ساختمان را تغییر می دهیم و بارگذاری بیشتری داریم، دیگر ساختمان اصلی نخواهد بود. کار یکبار انجام می شود و ضربه ای می زند که دهها سال تاثیر نامطلوب خود را خواهد گذاشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما در دوره چهارم یک مصوبه ای داشتیم که اصولا اضافه بنا بر اساس آن ممنوع بود، تصریح کرد: استدلال این بود که حتی اگر بر اساس محاسبات فنی پایداری داشته باشد این محاسبات ثابت نیست و آیتم ها و ضرایب جدیدی به آن اضافه می شود. سازندگان این میزان اصرار بر اضافه طبقات نداشته باشند. شورا چنین مواردی را نمی پسندد و حتی جلوی اضافه بنا خواهد ایستاد.

وی افزود: شورا در خصوص پاساژ علاء الدین این اقدام را انجام داد و اضافه طبقات را تخریب کرد. برخی از سازندگان از خیرین هستند و از آنها می خواهیم یکبار هم که شده اضافه طبقه نداشته باشند و بلای جان مردم نشوند.

چمران با بیان اینکه اگر شهرداری هم اجازه دهد مردم دیگر اجازه چنین کاری را نمی دهند، خاطرنشان کرد: با این داغی که بر دل مردم نشسته اجازه نمی دهند دیگر چنین اقداماتی انجام شود. سازندگان هر آنچه محاسبه شده بسازند. وصله پینه کردن فونداسیون عملیاتی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که در دیگر نقاط کشور و تهران شاهد اتفاقاتی همچون آبادان نباشیم.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا گزارشی را در خصوص حادثه آبادان ارائه خواهد داد، تأکید کرد: امیدواریم در نقشه و محاسبات ساختمان و همچنین در اجرای آن که مهمترین بخش ساخت است، دقت کافی و لازم را داشته باشیم.

چمران با اشاره به اینکه در تهران چند روز پیش ساختمانی در حال ساخت فرو ریخت، گفت: این موارد شوخی نیست بلکه علم است و باید آن را به کار ببندیم. نمی توانیم بازیچه دست چند نفر قرار بگیریم و جان مردم و حیثیت یک کشور را در معرض خطر قرار دهیم.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 22096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =