در مورد رفع خطر از ساختمان‌های پرخطر عزم جدی تمامی دستگاه‌های مرتبط لازم است

عضو کمسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به موضوع متروپل آبادان گفت:حدود 130 ساختمان پرخطر در تهران وجود دارد که استعداد تبدیل شدن به متروپل را دارند. بیش از پنج هزار اخطار ابلاغ شده اما مشکلی را حل نمی کند بلکه باید رفع خطر کامل صورت بگیرد و این میسر نمی شود تا زمانی که تمام دستگاه های زیربط اراده مشترک داشته و تصمیم جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرو ریختن متروپل در آبادان پس از شش سال از حادثه پلاسکو بار دیگر ایران را تکان داد و به عزای ملی تبدیل شد، اظهار کرد: این حادثه علاوه بر هزینه‌های سنگین مالی و جانی و از دست رفتن حیات انسان های شریف، هزینه های حیثیتی و معنوی متوجه مدیریت شهری، سازمان نظام مهندسی و منطقه آزاد اروند و بسیاری از دستگاه های منطقه کرد. 

وی افزود: این پروژه از جمله پروژه های مشارکتی شهرداری آبادان بوده و هنوز به طور کامل بهره برداری نشده بود که به چنین سرنوشتی دچار شد .
امانی با بیان اینکه این حادثه زنگ هشدار جدی برای مدیریت شهری تهران، شورا و شهرداری است، تصریح کرد: حدود 130 ساختمان پرخطر در مناطق مختلف شهر وجود دارد که استعداد تبدیل شدن به متروپل را دارند. بیش از پنج هزار اخطار ابلاغ شده اما مشکلی را حل نمی کند بلکه باید رفع خطر کامل صورت بگیرد و این میسر نمی شود تا زمانی که تمام دستگاه های زیربط اراده و تصمیم جدی بگیرند.
امانی تأکید کرد: پس از حادثه پلاسکو هیاتی از سوی رئیس جمهور تعیین شد تا گزارشی را ارائه دهند. آن گزارش توسط متخصصان دانشگاهی به صورت منصفانه و با بررسی تمام جوانب تهیه شد اما به بوته فراموشی سپرده شد. حادثه مترو پل به این دلیل اتفاق افتاد که به این گزارش هیچ توجهی صورت نگرفت. ما به یک گزارش ملی و اجماع سازی نیاز داریم.
وی با بیان اینکه همه در خصوص این حادثه اظهار نظر می کنند، گفت: باید اجماع ملی صورت بگیرد و گزارش ملی ارائه شود. در خصوص حادثه پلاسکو، همه به علت حادثه پرداختند اما این گزارش نشان داد که روشن شدن گاز پیک نیک در یک طبقه و سرایت آن به دیگر طبقات، علت حادثه بود و همه را ساکت کرد. هنوز مردم باور نکرده اند که اعلام شده مالک متروپل زیر آوار جان خود را از دست داده و هنوز معتقدند که از کشور گریخته است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کسانی که می خواهند از متروپل بازدید کنند حتما گزارش پلاسکو را مشاهده کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری موظف است در راستار ارتقاء ایمنی ساختمان ها و کاهش نرخ حوادث اقداماتی را انجام دهد، گفت: پایش مستمر ایمنی ساختمان های بلندمرتبه و ارائه برنامه عملیاتی تا پایان سال دوم برنامه پنج ساله سوم شهرداری باید صورت بگیرد. درخواست داریم لیست این ساختمان های ناایمن منتشر شود.
امانی افزود: باید تابلوهای ساختمان های پرخطر در این ساختمان ها نصب شود که مردم بدانند و خود تصمیم بگیرند که وارد شوند یا نشوند.

چمران: موضوع متروپل با پلاسکو متفاوت است اولی فروریخت دومی بر اثر حادثه آتش گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه با بیان اینکه ساختمان متروپل با ساختمان پلاسکو متفاوت است، اظهار کرد: این ساختمان هنوز تکمیل نشده بود و فرو ریخت و خطرناک تر از حادثه پلاسکو بود که به دلیل آتش سوزی یک پیک نیک انجام شد.
چمران افزود: ساختمان متروپل آتش نگرفت و به خودی خود فرو ریخت و باید این موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/
 

۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 22100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =