واگذاری فرماندهی عملیات جبهه شمالی متروپل به آتش‌نشانی تهران/ تسریع در عملیات

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با پرداختن به حادثه متروپل آبادان گفت: پس از اینکه به مرور تجهیزات بهتر و بیشتری در اختیار نیروهای آتش نشانی قرار گرفت، سرعت آوار برداری بسیار بیشتر شد.

جلال ملکی که همراه گروه پنجاه نفره ای از آتش نشانان تهرانی به آبادان رفته است، در گفت‌وگو با شهر، درباره وضعیت ساختمان متروپل و شرایط آوار برداری، توضیح داد: نیروهای آتش نشانی بدون وقفه شبانه روز درحال فعالیت هستند. همچنین از زمانی‌ که ضلع شمالی ساختمان به فرماندهی آتش نشانی شهرداری تهران واگذار شده و تجهیزات لجستیکی به بهترین کیفیت رسیده، آواربرداری با سرعت بسیار خوبی پیش می‌رود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ضمن اشاره به کندی سرعت آواربرداری طی دو تا سه روز نخست حادثه، گفت: پس از اینکه به مرور تجهیزات بهتر و بیشتری در اختیار  نیروهای آتش نشانی قرار گرفت، سرعت آوار برداری بسیار بیشتر شد.

ملکی ضمن اشاره به تعویض نیروهای اعزامی آتش نشانی شهرداری تهران، بیان کرد: از ظرفیت شهرستان‌ها نیز در عملیات آواربرداری استفاده شده است.

وی درباره وضعیت تجهیزات آواربرداری، عنوان کرد: وضعیت تجهیزات در جبهه‌ای که نیروهای آتش نشانی شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، خوب است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آواربرداری چه زمانی پایان می‌یابد، گفت: نمی‌توان به طور قطع زمانی برای اتمام آواربرداری تعیین کرد چرا که ممکن است هر لحظه اتفاقی رخ دهد و برای جلوگیری از حادثه‌ای دیگر، عملیات برای چند ساعت متوقف شود. 

ملکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خطر جدی وجود دارد، توضیح داد: تا زمانی‌که در میدان عملیات و محل آواربرداری حضور داریم، خطر وجود دارد. منتهی تلاش می‌شود که از طریق گروه‌های مهندسی [که نیمه به جامانده ساختمان را رصد می‌کنند] و ملاحظات آتش نشانی، تمامی تاکتیک‌های عملیاتی را بکارگیریم تا مشکلی برای نیروهای امدادی و آتش نشانی رخ ندهد.

وی در پاسخ به این پرسش که آوربرداری ساختمان متروپل با ساختمان پلاسکو چه تفاوتی دارد، بیان کرد: هر دو حادثه جزو سنگین‌ترین حوادث کشور هستند. حادثه متروپل و پلاسکو، حادثه‌هایی تکرار ناشدنی‌ و بسیار سخت و پیچیده هستند. ارتفاع ساختمان پلاسکو از متروپل بیشتر بود اما وسعت ساختمان متروپل بیشتر است هرچند که نیمی از ساختمان متروپل فروریخته اما ساختمان پلاسکو به صورت کامل فرو ریخت. حادثه پلاسکو ترکیبی از آتش و آوار بود و تا لحظه پایانی، آتش و آوار باهم اطفاء و جمع می‌شدند. البته علی رغم اینکه آتش در حادثه متروپل وجود ندارد اما در کنار آن، سازه‌های ناپایدار ناشی از تخریب به جا مانده است. تلاش می‌شود که آسیبی به این سازه‌های ناپایدار و سست نرسد تا در صورت تخریب، عملیات را سخت‌تر نکنند.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
کد خبر: 22201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =