هزینه کرد ۴۰ درصدی بودجه شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق کارکنان

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها از هزینه کرد ۴۰ درصدی بودجه شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق ومزایای کارکنان خبر داد.

به گزارش شهر، عبدالرزاق موسوی در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: به کارگیری نیروی انسانی درشهرداری‌ها به یکی از چالش‌ها بدل شده و این در حالیست که از بودجه شهرداری‌ها در حال حاضر ۴۰ درصد صرف پرداخت حقوق ومزایا می‌شود.

او افزود: این شکل هزینه کرد در شهرداری‌ها در حالی انجام می‌شود که آن‌ها مکلف به ارائه گزارش‌های مالی خود هستند و در وظایف شورای شهرها نیز تاکید شده است که در تصمیم‌گیری به صرفه و صلاح شهرها توجه کنند. شیوه متمرکز کنونی در به‌کارگیری نیروی انسانی موجب شده که شهرداری‌ها به جذب نیرو در پست‌های تخصصی و سازمانی اقدام کنند. همین امر ناامنی شغلی و ناعدالتی را رقم می‌زند و درنهایت این شکل عملکرد ناکارآمدی شهرداری‌ها را به دنبال دارد.

موسوی ادامه داد: باید پرسید درشرایط کنونی با کدام توجیه نمی‌خواهیم وضعیت شهرداری‌ها را اصلاح کنیم؟ باید اعلام شود که ادامه این روند به نفع چه کسی است؟

نماینده مردم فارس در شورای عالی استان‌ها در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دولت لایحه تجاری کارکنان شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده است افزود: در این لایحه رویکرد متمرکز گرایانه خواسته یا ناخواسته شکل گرفته و بی‌اعتمادی به نهاد شوراها را رقم زده است. به این ترتیب نامی از نقش و جایگاه شورای عالی استان‌ها در این لایحه دیده نمی‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، موسوی تاکید کرد: ادامه وضعیت موجود رعایت اصل صرفه وصلاح مردم و مدیریت منابع مالی را رد می‌کند. لذا درخواست می‌کنم به شهرداری‌ها اجازه داده شود در پست‌های بدون تصدی از فارغ التحصیلان دانشگاهها استفاده کنند.

۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 2224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =