دختران اسوه تهرانی معرفی می‌شوند

شهردار منطقه هشت از برپایی پویش «دختران اسوه» با هدف خلق شخصیت های الگو و هویت بخش به دختران در هشت محور اصلی همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، فاطمه تنهایی شهردار منطقه ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت جایگاه دختران در جامعه و فرهنگ کشور را مهم توصیف کرد وگفت: ما در جامعه کنونی نیازمند گسترش گفتمان بازآفرینی نقش و جایگاه دختران در خانواده و افزایش مهارت های آنها در زمینه های مختلف هستیم که این موضوعات را به عنوان اهداف این پویش در نظر گرفته ایم.

تنهایی ادامه داد: در همین راستا «پویش دختران اسوه» دختران ساکن در این منطقه که در موضوعی خاص، دارای هویت و شخصیت برتر هستند را شناسایی و به عنوان الگو برای سایر دختران معرفی می کند.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به محورهای انتخاب دختران اسوه تصریح کرد: در این پویش از دخترانی که با تکریم پدر و مادر سالمند، مسئولیت نگهداری آنان را برعهده دارند با عنوان «ام ابیها» یاد می شود و به عنوان الگویی برای دیگر دختران شهر شناسانده می شوند.

تنهایی «ریحانه» را محور دوم دانست و افزود: این گروه شامل دخترانی می شود که به تولید یا طراحی کالاهای حجاب و ملزومات آن در این منطقه اشتغال دارند.  همچنین محور سوم با عنوان «حفیظه» شامل دخترانی است که حافظ بیش از هشت جزء قرآن کریم هستند.

وی محور چهارم را «حکیمه» عنوان کرد و ادامه داد: این محور شامل دخترانی است که دارای مدرک دکتری یا دانشجوی دکتری در یکی از دانشگاه های سراسری کشور هستند.

وی فعالان استارت آپ های فرهنگی که دارای اقدامات ابتکارانه با تاییدیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا وزارت صنعت هستند را مختص محور پنجم با نام «علیمه» دانست و افزود: دختران فعال در رشته های هنری مانند نقاشی، نویسندگی، شعر، عکس و ... که دارای رتبه های برتر ملی و بین المللی هستند با عنوان«نغمه» درمحور ششم در دستور کار این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه ۸ دختران فعال و دارای مدالهای طلا و نقره و برنز ملی یا بین المللی را با عنوان «تلاشگران» در محور هفتم معرفی و تصریح کرد: محور هشتم مربوط به دختران فعال در مشاغل خانگی، کارآفرینی و اشتغال زایی است که در عرصه اجتماعی و شبکه های اجتماعی به عنوان فعال خرد اقتصادی شناخته می شوند .از این دختران با عنوان «یمنا» نام برده می شود.

تنهایی بهبود نگرش ها و دیدگاه های فرهنگ عمومی در مورد دختران را از اهداف این پویش معرفی و تصریح کرد: معرفی الگوهای منطقه ای برای دختران این انگیزه را بوجود می آورد که در همسایگی و چندقدمی محل زندگی آنها، دخترانی فعال، موفق و شاخص زندگی می کنند که آنها نیز می توانند در شرایط مشابه به موفقیت های مادی و معنوی آنها دست یابند.

به گفته تنهایی، برکت این پویش نیز ادامه همین مسیر است.

شهردار منطقه با بیان اینکه در هر محور سه نفر برگزیده معرفی می شود، گفت: جوایز نفیسی برای برگزیدگان در نظرگرفته شده است. علاوه بر آن برای برگزیدگان بهره مندی از حقوق شهروندی خاص نیز پیش بینی شده است.

علاقه مندان برای شرکت در این پویش می توانند به درگاه های فضای مجازی روابط عمومی شهرداری منطقه هشت https://tlgrm.in/mantaghe_۸  ،   https://instagram.com/mantaghe_۸و همینطور مراجعه حضوری به روابط عمومی شهرداری منطقه هشت واقع در میدان نبوت، ابتدای جانبازان غربی(گلبرگ)  اقدام کنند.

برگزیدگان همزمان با میلاد امام رضا(ع) معرفی و از آنها قدردانی می شود.

انتهای پیام 

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 22340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =