مشارکت منطقه۱۳ در استقرار پردیس و استیج سوگواره فرهنگی "مردمِ امام(ره)"

شهردار منطقه ۱۳ از محوطه سازی و آماده سازی حرم مطهر امام خمینی (ره) برای پذیرایی از زائران در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت : بدین مناسبت برنامه های متفاوتی با مشارکت منطقه۱۳ در حرم مطهر امام خمینی(ره) اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه گفت : آماده سازی پهنه شماره یک برای برپایی پردیس مشترک فرهنگی و پذیرایی از زائران با همکاری مناطق ۴، ۳، ۸ و۱۴ در حال انجام است.  
علی احمدی در ادامه با اشاره به اینکه پردیس فرهنگی منطقه ۱۳ توسط معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه در روزهای ۱۳ و۱۴ خرداد با همکاری مناطق۴، ۸، ۳و ۱۴ دایر می شود؛ گفت : از اقدامات و غرفه های  این پردیس می توان به برپایی غرفه دهه کرامت با محوریت حضرت معصومه(س) در قالب عکس، فیلم، مسابقه فرهنگی، غرفه خلاقیت و سرگرمی علمی، غرفه رسانه های دیجیتال، نمایشگاه کتاب از آثار حضرت امام (ره)، نمایشگاه عکس مستند، فیلم و ...، نمایشگاه محصولات قرآنی، ایستگاه دلنوشته و خاطره نویسی، نمایشگاه نگارگذر هنر (هنرهای تجسمی) با موضوع مکتب امام خمینی (ره)  ، غرفه تحکیم و تجدید بیعت عموم مردم بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، نمایشگاه نقاشی روی شیشه(ویترای)، برپایی رادیو نمایشگاه جهت معرفی خدمات، امکانات و محتوای پردیس فرهنگی و... اشاره کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره بر محور قرار دادن انجام اقدامات فرهنگی توسط مردم تکیه داشتند، افزود: برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و بزرگداشت شهدای قیام ۱۵ خرداد با محوریت مردم برگزار خواهد شد.
علی احمدی با اشاره به اهمیت ترویج اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) بین مردم و به خصوص نسل جوان از اجرای برنامه های فرهنگی در این راستا از دهم تا ۱۵ خرداد ماه خبر داد و افزود : یکی از برنامه های این دوره با عنوان به سبک روح الله با تولید محتوا و بازنشر محتوا در خصوص وصیت نامه حضرت امام (ره)، سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، یاران حضرت امام (ره)، تبیین پویش مردمِ امام(ره)، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مفاهیم و ارزشهای انقلاب اسلامی در قالب(پادکست، کلیپ، موشن، پوستر، تیزر، انیمیشن، اینفوگراف و...) با تشکیل کارگروه فضای مجازی اجرایی می شود.
وی همچنین برگزاری جلسات سخنرانی و نشست های علمی در خصوص شخصیت امام در مساجد محلات ۱۳گانه، برپایی نمایشگاه عکس، محافل قرآنی، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره با موضوع حضرت امام خمینی(ره)، پخش فیلم های مستند همراه با تحلیل از زندگی نامه و مبارزات حضرت امام(ره)، برگزاری مسابقات کتابخوانی و بازخوانی و اجرای سرودهای حماسی با موضوع حضرت امام (ره) در میادین و معابر منطقه و ... را از دیگر برنامه های فرهنگی منطقه ۱۳ در این ایام عنوان کرد.
شهردار منطقه ۱۳ در پایان تبیین دیدگاه حضرت امام نسبت به مردم و جایگاه آنان در نظام اسلامی، تبیین اهداف و ویژگی های مردمی که برای کمک به امام خمینی وارد میدان های مبارزه شدند، تبیین جایگاه جامعه امام و پیشرو، گسترش و اشاعه سیره علمی و عملی حضرت امام خمینی، احیاء مبانی و اصول رفتار وسبک زندگی ایشان و... را از اهداف برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آیینی به مناسبت سی وسومین  سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد.

انتهای پیام 

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 22348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =