تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مطالبات شهروندان کن

با ورود امام جمعه کن، مطالبات این روستای تاریخی و ارزشمند، با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه ۵، اهالی کن سالهاست که دارای دغدغه ای جدی برای تسریع در مسیر توسعه محلی هستند ، مسیری که در محوری به دلیل عدم وجود سند برای برخی از ملک ها و همچنین درخواست مردم برای ساخت و ساز بیشتر از ضوابط طرح تفصیلی حاکم در کن ، مطرح می شود . 

در این راه تلاش های زیادی نیز از طرف متولیان شهرداری و وزارت راه و شهرسازی شده است ، اما مشکلات ساکنین باقیمانده و بر حجم مطالبات نیز افزوده شده است. 

کن ، محدوده ای تاریخی و با قدمت چند هزار ساله است و دارای باغات و درختان سر به فلک کشیده که بسیاری از آنان به دلیل اهمیت زیست محیطی ، ثبت ملی نیز شده اند ، لذا محدوده دارای ملاحظات جدی در راستای ساخت و ساز و تغییر در طرح تفصیلی است و تلاش مدیریت کلان شهری و دیگر متولیان بر حفظ باغات و ساخت و بافت ارزشمند محلی این کالبد ارزشمند و در عین حال تسهیل امورات شهروندان برای اصلاح بخشی از طرح تفصیلی است . 

بر اساس همین گزارش ، هفته های گذشته تجمعات محدود و غیر قانونی در مقابل شهرداری و در بخش کن رخ داده که منجر به اعتراض گسترده اهالی و حتی ورود امام جمعه کن شد . فارغ از مسایل حاشیه ای اینگونه رفتارهای غیرقانونی ، امام جمعه کن وارد موضوع شد و با تشکیل جلسه ای با حضور شهردار منطقه ۵ و بخشدار کن ، معاونین و مدیران مرتبط شهری و تعدادی از معتمدین خوشنام و دلسوز کن ، موضوعات کن مطرح شد . 

در این جلسه مقرر شد که ضمن خودداری از رفتارهای عجولانه ، شتاب زده و غیرقانونی که مطالبات به حق اهالی را به سمت زیاده خواهی در افکار عمومی سوق دهد ، کمیته ای با معرفی اعضای آن توسط امام جمعه کن و همراهی بخشداری و دبیری معاونت معماری و شهرسازی منطقه ۵ تشکیل و به صورت ماهیانه موضوعات بررسی و نتیجه اقدامات نیز مستند و اطلاع رسانی شود . 

با تشکیل این کمیته تحت نظارت مستقیم امام جمعه کن و همراهی دستگاه های متولی به نظر می رسد ، بارقه هایی از امید برای پیگیری قانونی مطالبات شهروندان کن توسط خود آنها ایجاد شود .

انتهای پیام 

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 22421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =