سوابق پرداخت‌های شهروندان در سامانه‌های شهرداری حذف نشده است

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اطلاعات و سوابق پرداخت مردم در سامانه‌های شهرداری حذف نشده است.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمله سایبری وسیعی به سامانه‌های شهرداری انجام شد، اظهار کرد: این حمله با حمله سایبری به سامانه بنزین قابل قیاس نیست و در آن موضوع، تنها یک سامانه و یک بخش مورد حمله قرار گرفت اما شهرداری با بیش از ۵۰ هزار کاربر و پیمانکار و مراجعه کننده، سامانه بسیار وسیعی است. همکاران در این حمله شدید به موقع وارد شدند و مسائل را رسیدگی و جبران کردند.

وی افزود: نمی‌توان این سیستم گسترده را یکجا مدیریت کرد و باید به تدریج مدیریت شود؛ یکی از راه‌های نفوذ پیدا شد و ناچار هستند بیشتر در این بخش دقت کنند.
رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در بازدیدی که ما از سازمان فاوا داشتیم این سازمان اعلام آمادگی کرد که می‌توانند سامانه‌ها را راه اندازی کنند.
چمران با بیان اینکه برخی بخش‌ها قابل دسترس است و اعلام کردند مابقی نیز راه‌اندازی می شود اما پس از راه‌اندازی در این خصوص به مردم اطلاع خواهیم داد، تصریح کرد: خوشبختانه آسیبی به سوابق و مدارک نرسیده است.
وی با بیان اینکه تعداد کاربران خدمات الکترونیک مراجعه زیادی دارد، تصریح کرد: نمی‌توانیم دقیق بگوییم که هنوز این دفاتر کامل به خط بازگشته‌اند یا خیر.
وی با بیان اینکه سوابق مبالغ و عوارضی که مردم پرداخت کرده اند، موجود است، یادآور شد: تا دیروز طرح ترافیک به مسیر بازنگشته بود و امروز پیگیر این موضوع هستیم.
چمران تاکید کرد: هنوز اطلاع دقیقی از اینکه کسی در این جریان بازداشت شده است یا خیر، ندارم.
انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 22608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =