دولت برای حل معضل ترافیک وارد عمل شود

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید دولت در حل معضل ترافیک به شهرداری کمک کند.

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ترافیک به یک اژدهای بی شاخ و دم تبدیل شده که دنیا تهران را با آلودگی و ترافیک می شناسند، اظهار کرد: تهران ام القرای جهان اسلام است و موضوع ترافیک نیاز به مدیریت فوری برای این بحران دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تنها شهرداری تهران نمی تواند در این زمینه ورود کند و باید سایر دستگاه ها از جمله شورای عالی ترافیک وارد شود و با وجود اقداماتی که انجام داده هنوز موفق نشده است.
وی با تأکید بر اینکه معضل ترافیک درخواست تمام مردم شهر است، خاطرنشان کرد: نباید اینگونه باشد که ما تذکر بدهیم و هیچ اتفاقی نیفتد؛ پیک ترافیک در گذشته پنج ساعت بود و در مواردی به 9 ساعت افزایش یافته است.
نجفی با اشاره به تاثیرات روانی ترافیک بر مردم، یادآور شد: رئیس جمهور نیز در این زمینه باید وارد عمل شود و در خصوص مترو و اتوبوسرانی باید تقویت شود؛ تمام تکالیف به عهده شهرداری نیست و دولت نیز باید وارد شود و تکالیف خود را انجام دهد.
وی به خرابی برخی از دستگاه های پله برقی ایستگاه های مترو، تصریح کرد: نظافت ایستگاه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین اصلاح این دستگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

به اقوام لر احترام می‌گذارم
حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه من سخنی را در جلسه گذشته در زمان ارائه گزارش معاون شهرسازی و معماری شهرداری مطرح کردم که باعث رنجش خاطر برخی اهالی شده بود، گفت: من زاگرس نشین هستم و اقوام لر دارم؛ چاقو دسته خود را نمی برد اما به هر شکل کلمات من باعث رنجش خاطر شد و در این زمینه عذر می خواهم.
وی افزود: حادثه راه آهن مشهد- یزد حادثه عظیمی بود؛ تمام نهادهای مرتبط باید تصمیم اساسی در این خصوص بگیرند و علت حادثه مشخص شود، مقصران تعیین تکلیف شوند و ایمنی مردم مورد توجه قرار بگیرد.
کاشانی با اشاره به سرقت از صندوق امانات، یادآور شد: اینکه شرایط ایمنی رعایت نشود و صندوق امانات نگهبان نداشته باشد، موضوع مهمی است و پلیس کار عظیمی را در این شرایط سخت و مشکلات انجام داد و سارقین را دستگیر کرد که این تلاش ها قابل تقدیر است.
انتهای پیام/

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 22619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =