پایش املاک در طرح اصلاح پهنه خیابان دماوند در منطقه ۱۳

شهردار منطقه۱۳ با اشاره به ارسال درخواست تغییر پهنه محور دماوند در منطقه۱۳ از جمع آوری و پایش ۴۲۷ مورد از املاک این محور توسط معاونت شهرسازی و معماری خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳،   محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه با اشاره به اهمیت محور دماوند در ساختار ارتباطی شرق تهران گفت:خیابان دماوند به طول ۱۲/۷ کیلومتر از میدان امام حسین(ع) آغاز شده و تا پل های  یاسینی در امتداد شرقی تهران ادامه دارد و در حوزه عملکرد مناطق ۴، ۷ و ۸ و ۱۳ قرار دارد که بیشترین طول مسیر مربوط به  منطقه ۱۳ است.  
وی با اشاره به اهمیت موضوع تغییر پهنه دماوند در این دوره از مدیریت شهری و لزوم رونق ساخت و ساز در این محور، گفت: درخواست تغییر پهنه خیابان دماوند به اداره کل شهرسازی ارسال و جلسه هم اندیشی آن با حضور رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده پنج برگزار شده است.   
شهردار منطقه۱۳ با اشاره به بند ۱ صورتجلسه ۵۵۷ کمیسیون ماده پنج مورخ سیزدهم اردیبهشت سال ۹۵ افزود: در پی عدم استقبال شهروندان از پهنه مصوب طرح تفصیلی ابلاغ شده در خیابان دماوند که به دلیل واقع شدن در پهنه s (کار و فعالیت) موجب رکود و کاهش روند تخریب و نوسازی و مراجعات مکرر مالکین این محور و اعتراض آنها شده بود، پیگیری های لازم از سوی شهرداری منطقه۱۳ برای رسیدگی به یکی از اصلی ترین و مهم ترین درخواست های شهروندان  منطقه انجام شد.  
شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه پیگیری های  لازم  از سوی منطقه صورت گرفته و  ضمن هماهنگی با مناطق درگیر در این طرح، جلسات مربوط به موضوعات و مسائل طرح برگزار شده است، افزود:جلسه ای با حضور مناطق ۴، ۷ و ۸ و ۱۳ برگزار و در این راستا، معاونت شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ اقدام به جمع آوری، یکپارچه سازی و پایش املاک موجود در این محور به تعداد ۴۲۷ مورد کرد.
او ادامه داد: در حال حاضر،   قابلیت تغییر پهنه از S به M در بعضی نقاط بررسی شده و  بازنگری در تغییر پهنه مصوب طرح تفصیلی محور دماوند در دستور کار قرارگرفته است.  
شهرداد منطقه۱۳ اضافه کرد : تغییرات و پیشنهادات ارائه شده از سوی شهرداری منطقه۱۳ بر اساس گزارشات فنی و مدیریتی است.  
او تقویت امنیت در محور دماوند، طراوت و سرزندگی و افزایش رضایتمندی مالکین و رونق ساخت و ساز را از مزیت های مورد انتظار این طرح برشمرد.

انتهای پیام 

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 22742

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =