همه ظرفیت‌های شرکت شهر سالم را به سمت درمان سوق داده‌ایم

مدیرعامل شرکت شهر سالم در نشستی که به همت کانون بازنشستگان شهرداری تهران برگزار شد، گفت: از روزی که مسئولیت مدیریت شرکت شهر سالم را بر عهده گرفتم، تمام ظرفیت مالی شرکت را به حوزه درمان سوق داده شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی در دیدار با جمعی از بازنشستگان شهرداری تهران که با حضور مدیرکل رفاه و مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری برگزار شد، در خصوص شرایط فعلی بهداشت و درمان شهرداری گفت: متغیرهای شرایط امروز با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت است. تعداد کارکنان و بازنشستگان شریف شهرداری در سال‌های گذشته با رشد قابل توجهی مواجه بوده است، تعداد بیماری‌ها و تعداد روش‌های درمانی و همچنین هزینه هر یک نیز افزایش یافته و از این جهت مجموعه هزینه‌های درمانی نیز رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه تا نقطه مطلوب راه زیادی داریم، ادامه داد: از روزی که مسئولیت مدیریت شرکت شهر سالم بر عهده بنده قرار گرفته، تمام ظرفیت مالی شرکت را به حوزه درمان سوق دادیم. با این حال دو مشکل بدهی‌های ادوار گذشته و افزایش چشمگیر هزینه‌های درمان باعث شده با شرایط مطلوب فاصله داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: جنس طرف‌های قرارداد با شرکت شهر سالم با دیگر پیمانکاران شهرداری متفاوت است و عدم پرداخت به موقع می‌تواند در لحظه بر کمیت و کیفیت خدمات درمانی ارائه شده تاثیر بگذارد. از این جهت کار سختی برای جلب رضایت مراکز طرف قرارداد از یک سو و بیمه‌شدگان محترم شهرداری از سوی دیگر پیش روی ماست.

وی افزود: ما با تلاش زیاد و با همکاری شورای محترم شهر تهران توانستیم سهم درمان همکاران را در بودجه امسال شهرداری افزایش قابل توجهی بدهیم. اما تورم‌های اخیر کار را کمی مشکل کرده است. با این حال می‌خواهم تاکید کنم که نگاه شورای ارتقاء سلامت و شرکت شهر سالم به عنوان عضوی از این شورا به هزینه‌های درمانی انقباضی نیست.

 نورمحمدی با تاکید بر استفاده از توان شهرداری در همکاری با مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: ما باید با همکاری شهرداران مناطق از ابزارهای مختلف شهرداری برای اینکه مراکز درمانی را به ارائه خدمت به خانواده شهرداری متمایل کنیم، بهره ببریم و در این راستا پیشنهاداتی هم ارائه کرده‌ایم. تهاتر بدهی‌های مراکز با طلبی که از بیمه شهرداری دارند و همچنین خرید سهام بیمارستان‌ها از جمله این پیشنهادات است.

وی درباره ارائه خدمت دندانپزشکان متخصص در درمانگاه‌های شهرداری گفت: درمانگاه‌های ما طبق نظر نهادهای نظارتی باید از تعرفه عمومی غیردولتی پیروی کنند و این مقدار برای جلب نظر دندانپزشکان متخصص کافی نیست. با توجه به این که از نظر دندانپزشکان متخصص مشکل اصلی، عدم همخوانی تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران با ارزش خدمت ارائه شده در برخی بخش‌های تخصصی دندانپزشکی به خصوص اندو است، خوشبختانه افزایش تعرفه امسال از خردادماه ابلاغ شده و ما هم در هیئت مدیره شرکت شهر سالم حمایت‌های زیادی از این عزیزان کردیم و قدرالسهم این همکاران دندانپزشک به طور قابل توجهی افزایش یافت. امیدواریم با این کار تا حدی بتوانیم نظر متخصصان دندانپزشکی را تأمین کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم، شرایط بیمه پایه و تکمیلی شهرداری یکسان است و به همین دلیل ما با همه هزینه‌های درمان اعم از کم یا زیاد به یک شکل برخورد می‌کنیم و به همان مقدار که خود را مکلف به پرداخت هزینه جراحی یا دندانپزشکی می‌دانیم به همان میزان هم درمان‌های کوچک برای ما مهم هستند.

وی در ادامه خبر داد: شرکت شهر سالم در حال طراحی یک سامانه پیامکی است تا از زمان ورود همکاران به بیمارستان تا زمان  ترخیص اطلاعات هزینه‌کردهای بستری را در اختیار بیماران قرار دهد تا خود بیمه‌شدگان در جریان هزینه‌کردها باشند. 

نورمحمدی با اشاره به مصوبات اخیر شورای ارتقاء سلامت گفت : در خصوص تغییر ضوابط پرداخت ایمپلنت اتفاقات خیلی خوبی رخ داد. همچنین در بخش کمک هزینه‌های درمانی مصوب کمیسیون پزشکی برای بیمه‌شدگان عزیز افزایش قابل توجهی داشتیم که در برخی از این کمک‌هزینه‌ها، جهت بازنشستگان عزیز افزایش بیشتری دیده شده است. 

وی در پایان با تاکید بر لزوم تکریم بازنشستگان در همه مراحل درمانی خود گفت: ما خود را بخشی از خانواده شهرداری تهران می‌دانیم و شرکت شهر سالم نگاه ویژه‌ای به بازنشستگان محترم دارد و بر تکریم ویژه پرسنل شهرداری در مراکز درمانی شهر سالم تاکید کرد.

انتهای پیام

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 22757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =