رابطین خبری وکیل حقوق عامه شهروندان هستند

شهردار منطقه یک گفت: وکیل حقوق عامه شهروندان، عنوانی است که می‌توان به رابطین خبری اطلاق کرد و هدف از آن احقاق حقوق شهروندان، رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست های آنها است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه در اولین نشست شورای اطلاع رسانی که با حضور رابطین خبری معاونت ها، نواحی و ادارات در سالن اجتماعات این منطقه برگزار شد، اظهار داشت: اساس رویکرد جدید منطقه یک بر تحول است و دانش روابط عمومی ترکیبی از علم، هنر و تکنیک است و می تواند با تعامل بین مدیریت شهری و شهروندان فضا را صمیمی تر و ایجاد الفت کند.

 او افزود: در بخش رسانه نیز باید دیوار بین مردم و مسئولین را از بین ببریم و مطالبه گری را در بین مردم فرهنگ سازی کنیم که با انعکاس صحیح اخبار و گزارشات می توانیم این نقش را ایفا کنیم.

 حاجوی تصریح کرد: از انتقاد نباید ترسید و بالاترین هجمه ها در حوزه مدیریت شهری کنونی، به شهرداری وارد شده و باید مطالبات مردم را به مدیریت شهری منتقل کنید چون همه ما برای مردم و رضایتمندی آنها مشغول کار هستیم.

 شهردار منطقه یک با اشاره به سیاست های شهردار تهران گفت: سیاست های دکتر زاکانی شهردار تهران در ۱۷ بند ارائه شده است که باید رابطین در سرتیتر خبرها و جریان سازی خبری به آن توجه کنند.

 او راه اندازی پایگاه خبری شمیران خبر را گام دیگری در راستای ارزشمندی حوزه خبر و اطلاع رسانی دانست و گفت: این پایگاه دستیار رسانه ای فرهنگی، اجتماعی شهروندان خواهد شد و آنها در تالار گفتگو می توانند با مدیران شهری به تبادل نظر بپردازند.

حاجوی همچنین راه اندازی استودیو شمیران خبر را اقدام جدیدی در حوزه روابط عمومی عنوان کرد و گفت: با این اقدام بحث ها و نظرات کارشناسان در دیگر لایه های مدیریت شهری مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد تا مشکلات احصا و در راستای رفع آنها اقدامات لازم انجام شود.

شهردار منطقه یک نقش رابطین را در جریان سازی خبری بسیار با اهمیت دانست و گفت: رابطین خبری باید هوشمندانه و خلاقانه از اقدامات اجرایی و موضوعات خبری استفاده کنند و آنها را کامل به اطلاع شهروندان برساند و افکار عمومی را تنویر کند.

او امید آفرینی در بین شهروندان، شناسایی ظرفیت های رسانه ای محلی، استفاده از توان خبرنگاران محلی، بسترها و گروه هایی که می توانند در حوزه رسانه به شهرداری کمک کنند را از دیگر موارد مورد توجه دانست.

انتهای پیام 

۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 22765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =