به گزارش خبرنگار شهر، طی دورهای از مدیریت شهری در گذشته، نصب سرعت گیرهای بدون ضابطه و استاندارد در سطح معابر شهر تهران شدت گرفت. بسیاری از کارشناسان مهندسی ترافیک بر این باورند که سرعت گیرهای غیراستاندارد بدون اینکه هیچ کارکرد صحیحی داشته باشند باعث رخداد حادثه و آسیب به وسایل نقلیه میشوند.
درحال حاضر شهرهای پیشرفته در سراسر جهان به جای نصب سرعت گیرهای پلاستیکی و آسفالتی منسوخ شده از روشهای جایگزین نظیر سرعت گیر سه بعدی، سرعت گیر هوشمند و … برای کاهش سرعت وسایل نقلیه استفاده میکنند. روشهایی که علاوه بر ارتقای عملکرد سرعت گیرها در زیبایی بصری و هوشمندسازی شهر هم تأثیر بسزایی دارد.
در همین رابطه؛ جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با شهر، ضمن اشاره به آغاز ساخت سرعتگیرها از دورههای پیشین و ادامه دار بودن آن عنوان کرد: بعضاً سرعتکاههای ناایمنی در شهر تهران ایجاد میشود. همچنین این سرعت گیرهای آسفالتی باتوجه به ارتفاعی که دارند، میتوانند موجب حوادث و آسیب به موتورسواران و عابرانی که قصد عبور از عرض خیابان را دارند، شوند. خودروها با برخورد به سرعت گیرهای مرتفع، کنترل خودش را از دست میدهد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه لازم نیست از طریق عوامل فیزیکی پرخطر از خطرات دیگر جلوگیری کنیم، افزود: راهکارهای متعددی برای کاهش سرعت وجود دارد اما ساخت سرعت گیرها بدترین راهکار ممکن است.
تشکری هاشمی افزود: ساخت سرعت گیرها در سطح شهر علاوه بر حادثه آفرینی، منظر شهری را هم بسیار نازیبا میکند و تأثیر بسیار بدی بر زیبایی بصری دارد.
به گزارش شهر تشکری هاشمی در گذشته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده است.
انتهای پیام/
نظر شما