لزوم تغییر در سرعت‌گیرهای غیراستاندارد پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم نیست از طریق عوامل فیزیکی پرخطر از خطرات دیگر جلوگیری کنیم. راهکارهای متعددی برای کاهش سرعت وجود دارد اما ساخت سرعت گیرها بدترین راهکار ممکن است.

به گزارش خبرنگار شهر، طی دوره‌ای از مدیریت شهری در گذشته، نصب سرعت‌ گیرهای بدون ضابطه و استاندارد در سطح معابر شهر تهران شدت گرفت. بسیاری از کارشناسان مهندسی ترافیک بر این باورند که سرعت گیرهای غیراستاندارد بدون اینکه هیچ کارکرد صحیحی داشته باشند باعث رخداد حادثه و آسیب به وسایل نقلیه می‌شوند.

درحال حاضر شهرهای پیشرفته در سراسر جهان به جای نصب سرعت گیرهای پلاستیکی و آسفالتی منسوخ شده از روش‌های جایگزین نظیر سرعت گیر سه بعدی، سرعت گیر هوشمند و … برای کاهش سرعت وسایل نقلیه استفاده می‌کنند. روش‌هایی که علاوه بر ارتقای عملکرد سرعت گیرها در زیبایی بصری و هوشمندسازی شهر هم تأثیر بسزایی دارد.

در همین رابطه؛ جعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با شهر، ضمن اشاره به آغاز ساخت سرعت‌گیرها از دوره‌های پیشین و ادامه دار بودن آن عنوان کرد: بعضاً سرعت‌کاه‌های ناایمنی در شهر تهران ایجاد می‌شود. همچنین این سرعت گیرهای آسفالتی باتوجه به ارتفاعی که دارند، می‌توانند موجب حوادث و آسیب به موتورسواران و عابرانی که قصد عبور از عرض خیابان را دارند، شوند. خودروها با برخورد به سرعت گیرهای مرتفع، کنترل خودش را از دست می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید براینکه لازم نیست از طریق عوامل فیزیکی پرخطر از خطرات دیگر جلوگیری کنیم، افزود: راهکارهای متعددی برای کاهش سرعت وجود دارد اما ساخت سرعت گیرها بدترین راهکار ممکن است.

تشکری هاشمی افزود: ساخت سرعت گیرها در سطح شهر علاوه بر حادثه آفرینی، منظر شهری را هم بسیار نازیبا می‌کند و تأثیر بسیار بدی بر زیبایی بصری دارد.

به گزارش شهر تشکری هاشمی در گذشته  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بوده است.

انتهای پیام/

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 22813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =