معبر استاد معین روشن شد

در راستای اجرای طرح ویژه "راه خدمت " با هدف ایجاد تحول در نگهداشت شهر و خدمت رسانی به شهروندان، معبر و میدان استاد معین روشن شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: در طرح جهادی «راه خدمت» با رویکرد خدمات رسانی به شهروندان، بوستان ها، خیابان ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی و نگهداشت بیشتر دارند در اولویت فعالیت های نگهداشت شهر قرار می گیرند. 
وی افزود: در طرح ویژه راه خدمت، اقدامات خدماتی در حوزه های عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فضای سبز با هدف جلب رضایت شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی شهری در پهنه غربی پایتخت اجرا می شود. 
مرتضوی عنوان کرد: در همین راستا معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ دو محور مهم و اصلی خیابان دانشگاه هوایی و خیابان استاد معین را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.
وی در ادامه برخی جزییات طرح راه خدمت در محور خیابان دانشگاه هوایی را تشریح کرد و گفت: ۳۰۰۰ متر مربع نظافت باغچه ها و حذف خاک و نخاله مازاد، ۳۰۰۰ متر مربع کندو کوب و اصلاح تشتک، حذف تنه جوش و پاجوش ۲۰۰ اصله درخت، لایروبی ۱۵۰۰ متر انهار، شستشوی ۱۸۰۰۰ متر از معابر، رنگ آمیزی و کدگذاری و شستشوی ۲۰ مخزن و زیر مخزنی، ۱۸۰۰ متر مربع پاکسازی پوستر و برچسب ها، ۱۰۰ مورد شستشو المان های شهری، شستشوی ایستگاه اتوبوس و تاکسی و پاکسازی سید زباله گیر دانشگاه هوایی تقاطع ۴۵ متری زرند به تناژ ۲۰۰ کیلوگرم برخی از این عملیات ویژه راه خدمت بوده است. 
شهردار منطقه۹ با تاکید بر ساماندهی فضاها و اماکن شهری گفت: رسیدگی به وضعیت زیست محیطی ۴۵ واحد صنفی، کنترل و مبارزه با جانوران در شهری، آموزش های چهره به چهره همراه با توزیع بروشور و همچنین توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در ساختمان های مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی از دیگر اقدامات بوده است.
به گفته مرتضوی؛ رنگ آمیزی ۴۰متر مربع پایه پرتابل و ۵۰ متر مربع از المان های شهری و حذف زوائد فیزیکی در خیابان دانشگاه هوایی نیز در راستای زیباسازی فضای شهری انجام شده است. 
شهردار منطقه۹ با اشاره به اقدامات اجرایی طرح راه خدمت در محور خیابان استاد معین افزود: بازپیرایی ۱۵۰ متر مربع فضای سبز میدان استاد معین با استفاده از سوپر جاذب ها، جمع آوری آرک های بلوار استاد معین به منظور افزایش امنیت شهروندان، ۵۰۰۰ متر مربع نظافت باغچه و حذف خاک و نخاله مازاد، ۵۰۰۰ متر مربع کند و کوب و علف کشی، شستشوی ۱۰۰۰۰متر از معابر محور استادمعین، شست و شو و رنگ آمیزی و کدگذاری ۲۴ مخزن و زیر مخزنی، ۱۰۰ مورد شست و شوی المان های شهری، شست و شوی ایستگاه اتوبوس و تاکسی، ۷۰۰ متر لایروبی و رسوب برداری کانال نوری نیارکی انجام شده است. 
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و نظارت در امور شهری گفت: در این راستا رسیدگی به وضعیت زیست محیطی ۳۰واحد صنفی، ۵۵ مورد کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری، ۳۰۰نفر ساعت آموزش های چهره به چهره همراه با توزیع بروشور، همچنین توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در ساختمان های مسکونی، تجاری، درمانی و آموزشی نیز انجام شده است.
مرتضوی تامین روشنایی خیابان و میدان استاد معین را از دیگر اقدامات طرح ویژه راه خدمت عنوان کرد و افزود: نورپردازی میدان استاد معین با نصب ۶ دستگاه پایه چراغ ۹ متری به همراه ۱۰ عدد پروژکتور ۲۰۰ وات در رفیوژ میانی خیابان استاد معین با فواصل ۲۰ متری، نصب ۵۱ عدد چراغ دفنی زیر درختی و نورپردازی میدان استاد معین به همراء ۳۰متر ریسه نئون و نصب و راه اندازی گوی نوری در میدان استاد معین از موارد اجرایی در راستای روشنایی معبر استاد معین و مطالبه شهروندی است.
وی در ادامه ۱۶۰متر رنگ آمیزی پایه پرتابل های واقع در خیابان آزادی به رنگ نقره آبی طبق دستورالعمل سازمان زیباسازی، اکران طرح صلوات بر روی بیلبورد واقع در انتهای خیابان استاد معین و حذف زوائد فیزیکی در معبر مذکور را از دیگر عملیات اجرایی در قالب طرح راه خدمت برشمرد.
شهردار منطقه۹ در پایان اضافه کرد: در طرح جهادی راه خدمت اقداماتی از جمله ترمیم، بهسازی و تکمیل زیرساخت به منظور نگهداری مطلوب تر فضای سبز معابر و بوستان های محدوده شهرداری منطقه با هدف افزایش رضایت شهروندان در حال انجام است و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 22857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =