راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی اتفاق خوبی بوده است/ حمایت شورا از شهرداری

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی برای هم‌افزایی دستگاه‌ها اتفاق خوبی بوده است، اظهار کرد: اولین قرارگاهی که شهردار تهران بستر آن را ایجاد کرد، قرارگاه اجتماعی بود.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه راه اندازی قرارگاه اجتماعی برای هم افزایی دستگاه ها اتفاق خوبی بوده است، اظهار کرد: اولین قرارگاهی که شهردار تهران بستر آن را ایجاد کرد، قرارگاه اجتماعی بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه پایش وضعیت محلات پرآسیب شهر تهران کمتر مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نتوانیم پایش و رصد محلات را داشته باشیم، هر اقدامی انجام دهیم معتادان این محلات را درگیر می کنند.

وی با بیان اینکه باید متغیرهای خطرساز در بررسی وضعیت رصد و پایش در محلات پرخطر را مورد بررسی قرار دهیم، خاطرنشان کرد: کوه سنگی اصلاح شد و اتفاق بسیار ارزشمندی بود اما معتادان در محله ای دیگر مستقر شده و آنجا را ناامن کردند لذا باید در ابتدا پراکندگی مددجویان در محلات شهر تهران بعد از پاکسازی شهر را در اولویت قرار دهیم. کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در این مسیر در کنار شهرداری خواهد بود

شمس احسان تأکید کرد: پاتوق معتادان متجاهر در مرحله جمع آوری تا حدودی محقق شد اما ساماندهی با جمع آوری متفاوت است و معتادان دوباره به مسیر باز می گردند و باید در این زمینه پیش بینی های لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اختصاص بودجه ۹۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی معتادان متجاهر بوده لذا باید ساماندهی پس از سم زدایی و اقدامات پس از ترک را در دستور کار قرار دهیم. قرارگاه اجتماعی باید در همکاری بین دستگاهی، نرخ پایداری افراد پس از درمان را ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید همکاری نهادهای اجتماعی را نیز مورد توجه قرار دهیم، گفت: باید نگاه ویژه ای به این ظرفیت ها داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تنها پنج مجموعه بهاران فعال است و باید ببینیم چگونه می خواهیم این مجموعه ها را فعال کنیم.

شمس احسان با بیان اینکه باید در زمینه پیشگیری نیز اقدامات لازم را انجام دهیم، اظهار کرد: توجه ویژه به ۲۰ گرمخانه موجود در محلات نمی شود و باید شهرداری در این زمینه برنامه داشته باشد که این افراد به معتادان متجاهر نپیوندند.

وی با اعلام اینکه هشت پایگاه فعال خدمات اجتماعی در شهر داریم، تصریح کرد: باید از این پایگاه ها در راستای ساماندهی استفاده شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت کودکان کار و خیابانی خاطرنشان کرد: ۳۲ زیرساخت برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی داریم و شهرداری موظف است نسبت به تجهیز فضاها برای این کودکان اقدام کند که البته تلاش شهرداری قابل تقدیر است اما باید نسبت به آموزش و توانمندسازی نهادهای مردمی و شبکه سازی در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: ۱۸ میلیارد تومان برای کودکان کار و خیابانی در نظر گرفته شده که باید برای آن برنامه ریزی شود.

شمس احسان با بیان اینکه در خصوص تکدی گری نیاز به بازخوانی و آسیب شناسی اقدامات سنوات گذشته داریم، یادآور شد: در مواردی از کودکان و زنان استفاده و بهره برداری صورت می گیرد و در مواردی نیز افراد به دلیل نیاز مالی تکدی گری می کنند که باید برای هر دو مورد اقدام موثری انجام شود.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 22894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =