تجمع مشکلات، عدم انجام وظایف حاکمیتی دولت و اشکالات در قانون باعث شده شهرداری قرارگاه بزند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: علت تشکیل قرارگاه اجتماعی این است که مشکلات به اندازه‌ای زیاد است که امکانات ما کفاف رفع آن را نمی‌دهد و از طرف دیگر، دولت وظایف حاکمیتی را انجام نمی‌دهد و شهرداری جایگزین قبول این مسئولیت می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص قرارگاه اجتماعی پایتخت اظهار کرد: علت تشکیل این قرارگاه این است که مشکلات به اندازه ای زیاد است که امکانات ما کفاف رفع آن را نمی دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به دیگر دلایل اشاره کرد و افزود: در مواردی نیز ساختار قانونی موجود ما نمی تواند مشکلات را برطرف کند و از طرف دیگر، دولت وظایف حاکمیتی را انجام نمی دهد و شهرداری جایگزین قبول این مسئولیت می شود.

وی ادامه داد: مدیریت یکپارچه شهری نیز در مجلس در تبادل کاغذهاست و شهرداری در خصوص وظیفه ای که بر عهده او نیست ناچار می شود اداره قرارگاه را بر عهده بگیرد.

امانی تأکید کرد: هزینه های زیادی در گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر چند بار انجام شده اما آمار از ۱۰ هزار نفر به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است و باید ببینیم کارخانه تولید معتاد کجاست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در سالهای قبل خانه هایی پلمب شدند، اظهار کرد: قرارگاه اجتماعی باید عنوان کند که چه برنامه ای دارد که این مراکز دوباره فعال نشوند چون سابقه فعالیت مجدد آن پس از پلمب در گذشته را شاهد بوده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: باید در کنار آفت زدایی سایر اقدامات نشاط آفرین نیز در اولویت قرار بگیرد و سوال ما این است که شهرداری برنامه ای جدی در خصوص فعالیت های نشاط زا نیز دارد یا خیر؟

امانی ضمن تقدیر از شهرداری برای پاکسازی محلات از معتادان خاطرنشان کرد: این اقدام خوب است اما اجرای برنامه ها در شهر به خودی خود می تواند از آسیب هایی همچون اعتیاد جلوگیری کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمع آوری کودکان کار بر اساس قانون وظیفه بهزیستی است، یادآور شد: کودکان در میادین و چهارراه ها حضور دارند و تصور مردم این است که کار شهرداری است و این نهاد کوتاهی می کند. تقاضای من این است در این خصوص در قرارگاه اجتماعی برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 22896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =