برنامه عملیاتی محلات دوستدار کودک تدوین و اجرایی شود

بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق با میزبانی منطقه ۱۰ و با هدف بررسی انجام همکاری‌های مشترک جهت تحقق محلات دوستدار کودک برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی ضمن بیان کلیاتی از فعالیت‌های آن اداره‌کل و استقبال از انجام همکاری‌های مشترک میان معاونت‌های ترافیک و اجتماعی، اقداماتی همچون احداث اتاق‌های مادر و کودک را از جمله نتایج موفق همکاری‌های پیشین برشمرد.

وی با اشاره به بودجه اندک تخصیص یافته به بخش آموزش‌های شهروندی، عدم گردآوری و مستندسازی تولیدات و محصولات آموزشی در سنوات گذشته، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت پراکنده در معاونت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری از جمله مهمترین آسیب‌های فعالیت‌های آموزشی است. 

مدیرکل آموزش‌های شهروندی آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود را جهت اصلاح و بهبود این فرآیندها اعلام کرد. 

امیری در زمینه محلات دوستدار کودک اظهار داشت: از سال ۹۸ مطالعاتی در زمینه ایجاد محلات دوستدار کودک در معاونت فرهنگی و اجتماعی آغاز شده و در ۱۳ منطقه شهر تهران محلاتی به عنوان پایلوت جهت اجرای محله دوستدار کودک انتخاب شد. 

در ادامه، مدیران بوستان‌های آموزش ترافیک مناطق ۱۰، ۱۶ و ۱۷ ضمن استقبال از حضور فعال بوستان‌های آموزش ترافیک در دستیابی به اهداف محلات دوستدار کودک، کمبود اعتبارات نگهداشت بوستان‌های آموزش و همچنین فقدان نیروی متخصص جهت فعالیت در بوستان‌های آموزش ترافیک از مهمترین مشکلات کارکردی این بوستان‌ها برشمردند.

در پایان جلسه، «مهدی گلشنی» مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک، آموزش را یکی از مهمترین مولفه‌های مهندسی ترافیک برشمرد و ضمن استقبال از انجام هر گونه همکاری مشترک با معاونت فرهنگی و اجتماعی در زمینه انجام اقدامات آموزشی، تصریح کرد: علاوه بر ۱۳ منطقه فعلی، لازم است به فوریت در ۹ منطقه دیگر نیز محلاتی مناسب انتخاب شده و برنامه عملیاتی محلات دوستدار کودک برای آن موارد تدوین شده و اجرایی شود.

وی اصلاح ساختاری آموزش معاونت‌های ترافیک مناطق را از دیگر فعالیت‌های مهم و کلان معاونت حمل و نقل و ترافیک دانست و بهسازی و نگهداشت بوستان‌های ترافیک مناطق به خصوص بهسازی بخش‌های آسفالتی را از جمله اولویت‌های مهم معاونت‌های حمل و نقل و ترافیک اعلام کرد.

گلشنی افزود: با هدف اجرایی کردن نتایح حاصل از مطالعات شهر دوستدار کودک، کارگروهی متشکل از مدیران معاونت‌های اجتماعی و ترافیک، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق منتخب و همچنین مشاوران پروژه تشکیل شده و ضمن بررسی و اعتبارسنجی نتایج آن مطالعات اقدامات اجرایی شهر دوستدار کودک و زمانبندی اجرای آن موارد تعیین شود.

انتهای پیام 

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
کد خبر: 23020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =