تحمیل کسری پارکینگ بر شهر در سال‌های اخیر/ارائه سریع لایحه مرتبط با کاهش زمان صدور پروانه

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تذکرات خود در خصوص مسائل مختلف را بازگو کردند تا هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و چهارمین جلسه شورا با اشاره به تعیین دو نماینده ناظر بر سفرهای خارجی از شورا، اظهار کرد: سفرهای قبل از این تاریخ بدون نظارت شورا صورت گرفته و با توجه به این موضوع از شهردار تهران تقاضا می شود گزارشی را در خصوص سفرهای خارجی و دستاوردهای آن از ابتدای آغاز به کار مدیریت شهری در دوره ششم ارائه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم موضوع در این خصوص با ارائه گزارش شفاف شود، یادآور شد: پس از این نمایندگان در کمیته حضور دارند و بر سفرها نظارت خواهند کرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به کسری پارکینگ در شهر، گفت: بر اساس اسناد و قوانین، شهرداری مسئولیت مستقیم در تأمین پارکینگ عمومی را دارد. در سنوات گذشته کسری پارکینگ به پایتخت تحمیل شده است.

زهرا شمس احسان افزود: علیرغم پیش بینی بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه در اعتبارات سال های قبل، هنوز این پارکینگ ها تأمین نشده لذا از شهرداری درخواست داریم که برنامه مشخصی را برای احداث پارکینگ های محله ای تدوین و عملیاتی کند.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری برای رفع مشکل رانندگان خودرو سرویس شهر، گفت: خوشبختانه با تغییر در مدیریت این مجموعه تصمیمات خوبی گرفته شد که اگر اجرایی شود اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی افزود: در زمینه تعیین وضعیت ایثارگران حجمی نیز تصمیمات گرفته شود. مدارک اخذ و استعلامات انجام شده و امیدواریم اقدامات در خصوص آنها انجام شود تا دغدغه نداشته باشند.

امانی با بیان اینکه تدبیری که شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه اندیشیده، بسیار خوب است، اظهار کرد: باید از نظر کارشناسان در این زمینه استفاده و بررسی های لازم انجام شود که به مشکل برنخوریم.

وی افزود: درخواست داریم شهرداری شفاف سازی را در این خصوص انجام داده و هرچه سریعتر نسبت به ارائه لایحه مرتبط با کاهش زمان صدور پروانه اقدام کند.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اینکه قرار بر این شده مبالغ پیمانکاران نگهداشت عمرانی به صورت ماهانه پرداخت شود، خاطرنشان کرد: دستور آن صادر شده و امیدواریم عملیاتی و مشکل آنها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ردیف بودجه مطالعاتی برای پروژه های عمرانی سال آینده مشخص شود، گفت: این درخواست را داریم که بودجه اختصاص پیدا کند تا مطالعات امسال انجام شود تا عملیات عمرانی آن در سال آینده به موقع اجرایی شود چراکه امسال شاهد این هستیم سه ماه از سال گذشته و هنوز برخی طرح های عمرانی اجرایی نشده اند.

انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 23107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =