مبالغ به حساب خزانه واریز شده است/ برگزاری نمایشگاه ارگانیک در دستور کار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورای شهر که پس از استماع گزارش وی در صحن شورا مطرح کرده بودند، توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش خبرنگار شهر، ایوب فصاحت در هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظارت بر غرفه ها مستمر انجام می شود، گفت: ۱۱ رئیس بازار که ارتباطات غیرمعقول داشتند، در ماه های آینده جابجا می شوند. یکی از مهمترین دلایل افزایش کیفیت، مدیریت روسای بازارها هستند و این موضوع نظارت شده است.

ما در حد یک ریال هم به سپرده های غرفه ها دست نزده ایم

فصاحت همچنین تصریح کرد: ما یک ریال به سپرده های غرفه ها دست نزده ایم و هیچ مبلغی برداشت نشده است. سپرده ها در حسابی ویژه مسدود می شود و کسی به این مبالغ دست نمی زند. البته می توان نظارت دقیقی بر این موضوع داشت.

مبالغ به حساب خزانه واریز شده است
وی با اشاره به واریز مبالغ به خزانه، یادآور شد: به هیچ عنوان این شرایط نبوده که مبالغ به حساب خزانه واریز نشود. ما شرایط را مدیریت کردیم و تا کنون اقدام غیر قانونی و عدم واریز مبالغ را نداشته ایم اما در خصوص زمان واریز مباحثی بوده هرچند مبالغ واریز شده است.

بزرگترین مزایده میادین در مهرماه برگزار خواهد شد

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه بزرگترین مزایده ما در مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: تلاش ما این بوده که در بخش های مختلف، کم کاری انجام نشود.

افزایش ده درصدی کیفیت میوه‌ها نسبت به قبل
وی با بیان اینکه کیفیت میوه با نظارت اصلاح می شود، تصریح کرد: تا کنون کیفیت محصولات پنج تا ده درصد افزایش یافته است. برگشت میوه و کالاهای پروتئینی به دلیل عدم کیفیت آن در این ایام انجام شده است.
فصاحت تأکید کرد: تلاش ما بر این است که اپلیکیشن سازمان با کمترین ایراد ممکن در اختیار شهروندان قرار بگیرد و در این زمینه تمام توان خود را به کار می گیریم. 

معرفی ۲۰۰ زمین برای احداث میادین جدید
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۰۰ زمین برای احداث میادین معرفی شده بود، گفت: مکان یابی دقیق در خصوص اراضی صورت می گیرد.

۹۰درصد محصولات وانتی‌ها کیفیت پایین دارد
وی با بیان اینکه محصولات عرضه شده در وانت ها از محصولات مازاد میادین است، تصریح کرد: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد محصولات وانت ها کم کیفیت است. البته ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز محصولات خود را به طور مستقیم از ورامین تهیه و عرضه می کنند.
فصاحت همچنین تصریح کرد: میزان ضایعات محصولات ۳۰ درصد است که مقدار کمی نیست. تا کنون چهار یا پنج جلسه در خصوص کاهش ضایعات برگزار و یک طرح پیشنهادی به تصویب رسیده است.

۲۱ غرفه مترو در حال حاضر بهره‌برداری شده است
وی با بیان اینکه غرفه های موجود در ایستگاه های مترو پیش از عید نوروز تحویل داده شد، گفت:بهره برداران در جلسات حضور داشتند اما اعلام کردند در شلوغی منتهی به ایام نوروز، توان حضور در این ایستگاه ها را ندارند. امروز ۲۱ غرفه فعال شده و تعدادی نیز در حال پیگیری برای انعقاد قرارداد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اعلام اینکه ۳۰ تا ۴۰ پروژه تا یک یا دو ماه آینده کلنگ زنی خواهد شد، گفت: این اقدام کار بزرگی است و شهردار تهران تأکید ویژه ای روی این موضوع داشته است. این بازارها در قالب بازارهای کوچک مقیاس پیش بینی شده و ممکن است تعدادی از این موارد از میادین بزرگ باشند که به متراژ زمین اختصاص داده شده بستگی دارد البته مکان یابی اراضی نیز در این زمینه مورد اهمیت است.
وی تأکید کرد: چهار بازار در حال مقاوم سازی است. در چند سال گذشته به ایمنی ساختمان ها کمتر توجه شد. یکی از ساختمان ها در وضعیت وخیمی قرار دارد. ما در تلاش هستیم که ایمن سازی لازم را در راستای توجه به جان مردم در میادین انجام دهیم.

مناسب سازی ۳۰ میدان در دستور کار
فصاحت با بیان اینکه پیش از این ۱۰۰ میدان مناسب سازی شده است، یادآور شد: مناسب سازی ۳۰ میدان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

هوشمندسازی و صنایع تبدیلی در میدان مرکزی دنبال می شود
وی اضافه کرد: ما در مواردی در میدان مرکزی که پول کلان می گیرند و به عرضه می پردازند، برخورد می کنیم. علاوه بر این هوشمندسازی و صنایع تبدیلی را نیز در میدان مرکزی دنبال می کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با بیان اینکه سعی کردیم سود فروشندگان میادین معقول و واقعی باشد، گفت: ما فاصله سود فروشندگان را با قیمت خرید لحاظ می کنیم.
وی همچنین تصریح کرد: ما چهار راهبرد اساسی از جمله زنجیره تامین، هوشمندسازی، واردات و صادرات، اصلاح ساختاری آن و ایجاد صنایع تبدیلی را در دستور کار قرار داده ایم.

رسیدگی به فاضلاب میدان مرکزی وظیفه ما نیست
فصاحت با اشاره به مشکل تأمین نیروی انسانی در میادین میوه و تره بار، یادآور شد: در خصوص فاضلاب میدان مرکزی جزء وظایف ما نیست و از لحاظ قانونی نمی توانیم بودجه ای برای آن اختصاص دهیم.

نمایشگاه ارگانیک برگزار می شود 
وی با بیان اینکه فضای کل میادین شهر ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار متر مربع است، گفت: مرکز یا معاونتی را تحت عنوان بهداشت در سازمان خواهیم داشت و آزمایشگاهی را به عنوان آزمایشگاه مرجع استاندارد ایجاد خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه برگزاری سه نمایشگاه تا پایان سال پیش بینی شده است، گفت: یکی از نمایشگاه ها با مشارکت سازمان های همکار برگزار خواهد شد. ما نمی توانیم بدنه سازمان را گسترده تر کنیم اما نمی توانیم وظایف را نیز زمین بگذاریم به همین دلیل به سمت شناسایی سازمان ها و تشکل های همکار رفته ایم که کمک حال ما باشند. نمایشگاه محصولات ارگانیک نیز یکی از نمایشگاه هایی است که پیش بینی شده است.
انتهای پیام/

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 23120

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =