لزوم ارتقای سلامت اجتماعی و ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان

«سه شنبه های حال خوب» عنوان طرحی است که با هدف ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان و ارتقای نشاط و توانمندسازی، به ویژه برای کم توانان جسمی و حرکتی، جوانان و بانوان در منطقه۱۴ اجرا می شود.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۴، نشست هم افزایی با حضور حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران، محمد امین سالاری پور شهردار، معاون اجتماعی و فرهنگی همراه با جمعی از مدیران حوزه های سلامت و دبیران کانون های فعال درمحلات دارالمومنین تهران به منظور اجرای برنامه های کیفی، بستر سازی مناسب و هدیه حال خوب به خانواده ها برگزار شد.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اهمیت سلامت به عنوان یکی از ارکان مهم برای رسیدن به حال خوب شهروندان، بر برنامه ریزی برای ایجاد خدمات بهداشتی و سلامت محور، آموزشی  و مفرح با توجه به نیازسنجی شهروندان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نخستین گام کارامد و موثر در نیل به جامعه سالم، دستیابی به حال خوب است، گفت:این تسریع حال خوب میسر نمی شود مگر با تاسی از آموزه های اسلامی، معرفت، علم آموزی و درک و بصیرت.

صاحب با اشاره به اینکه سلامت به معنای فرهنگ، هویت سازی و آموزش است، بر فعالیت و توسعه خانه های سلامت و کانون های مردم نهاد به عنوان بازوان اجرای شهرداری برای ایجاد بستری بانشاط و مورد رضایت شهروندان تاکید کرد.

ارتقای سلامت اجتماعی، آموزش مهارت های زندگی، ارائه خدمات سلامت محوردر محله های کم برخوردار و توجه به سلامت روح و روان در شهر، در کنار سلامت جسم و جان بویژه مادران به عنوان رکن اصلی خانواده از موارد مورد تاکید مدیر کل سلامت شهرداری تهران بود.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه۱۴، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل روح و روان شهر و شهروندان در کنار توجه  بر مسائل کالبدی شهر که در اولویت برنامه های مدیریت شهری منطقه است، اجرای برنامه «سه شنبه های حال خوب» را مثبت و موثر ارزیابی کرد.

سالاری پور به اجرای برنامه های سلامت محور در کنار برنامه های های فرهنگی با محوریت مساجد دارالمومنین تهران اشاره کرد و گفت: مراکز سلامت شعبه اجتماعی مساجد هستند و با بهره مندی از این ظرفیت معنوی در منطقه همچنین بکارگیری نخبگان، برنامه های متنوع و موثر تری در حوزه سلامت برای هدیه حال خوب به شهروندان  دارالمومنین تهران و اشاعه نشاط اجتماعی اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه۱۴ بر ارتباط صمیمانه تر فعالان این حوزه در محلات با هدف نیازسنجی و جذب مشارکت پذیری خانواده ها همچنین تاثیر پذیری بیشتربرنامه ها و حل معظلات اجتماعی تاکید کرد.

وی از استمرارفعالیت های حوزه سلامت به عنوان فعالترین حوزه شهرداری همچنین همکاری و همدلی همه حوزه های شهری منطقه برای ارائه خدمات  مطلوب و منطبق با نیاز شهروندان از جمله اجرای برنامه سه شنبه های خدمت(سه شنبه های حال خوب) در دارالمومنین تهران خبر داد.

در پایان این گپ و گفت و گو ضمن ارائه گزارش مبنی بر اقدامات شهرداری منطقه۱۴  در حوزه سلامت  از جمله برپایی میز خدمت در مساجد، واکسیناسیون، غربالگری، برگزاری دوره های آموزشی و ...، به مشکلات و چالش های پایگاه های سلامت و فعالان کانون های منطقه پرداخته شد و حل آنها در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام 

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 23131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =