پرداختن به واقعه غدیر بصیرت و همت خاص می‌خواهد

معاون شهردار تهران در دیدار با نوه آیت الله شاه آبادی و مدیر عامل موسسه غدیر گفت : پرداختن به موضوع غدیر که از محورهای اعتقادی جهان تشیع است بصیرت و همت خاص می خواهد و این موسسه درطول ۱۲ سال فعالیت خود در این موضوع اقدامات اثر گذار و ماندگاری انجام داده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی  شهرداری منطقه شش، به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر دهه ولایت و امامت و در روزهای منتهی به عید بزرگ غدیر خم، حسین نظری معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران بهمراه مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶ و صدرزاده مشاور شهردار تهران و رییس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری با آیت الله سعید شاه آبادی فرزند روحانی شهید مهدی شاه آبادی و نوه آیت الله محمد علی شاه آبادی عارف و فقیه شیعی و همچنین استاد امام خمینی (ره) دیدار و گفتگو کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه باید روح و کالبد شهر متناسب با باورهای دینی ما ارتقا یابد افزود: پرداختن به مقوله غدیر همراه با بهره مندی از ظرفیت دانش روز می تواند در انتقال ارزش‌ها به نسل های جدید تاثیرگذارتر باشد.  مناسبت‌های دینی و مذهبی فرصت مناسبی برای رونمایی ارزش‌های دینی در جامعه است.

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶نیز با بیان اینکه دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث ولایی است بیان کرد: در منطقه۶ تلاش بر این است اجرای برنامه های دهه ولایت متفاوت و متنوع تر باشد و آن را از شکل یک دستورالعمل روتین و تیپ سازمانی خارج کنیم و بر غنا و تاثیرگذاری بیشتر برنامه ها بیافزاییم.  

رنجبریان در ادامه با اعلام آمادگی منطقه شش برای اجرای طرح های خاص و ویژه موسسه غدیر در سطح قلب پایتخت اظهار کرد: جزئیات مغفول مانده از این روز بزرگ باید در سطح جامعه پررنگ شود و سرنوشت سازترین حادثه صدر اسلام به درستی به شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان روایت شود.

این مقام مسئول بازخوانی دقیق جزئیات این روایت تاریخی را یک ضرورت در جامعه امروزی شمرد و ادامه داد: پرداختن به جزئیات این دهه می تواند در ایجاد شور غدیری در سطح منطقه تأثیرگذار باشد.

 فرهنگ غدیر در جامعه مغفول و مظلوم مانده است

در ادامه این دیدار آیت الله سعید شاه آبادی مدیر عامل موسسه غدیر شناسی ضمن معرفی خدمات فرهنگی و تبلیغاتی موسسه  بیان داشت:اهمیت موضوع غدیر و ولایت  توام با  در نظر گرفتن مظلومیت این واقعه در بین مسلمین، چندین سال است به صورت جدی و منظم، در قالب برنامه هایی در سراسر کشور توسط موسسه غدیرشناسی دنبال می شود.

آیت الله شاه آبادی ضمن اشاره به آغاز برنامه این موسسه برای برگزاری دهه ولایت عنوان کرد: ۳۰ هزار طلبه  و غدیر پژوه در این موسسه تعلیم دیده و یک شبکه واحد را تشکیل داده اند لذا با کمک این شبکه گسترده، پایگاه های غدیر شناسی در سطح کشور از بیست روز پیش آغاز به کار کرده اند. موسسه غدیر در این ایام برنامه های متنوعی دارد از جمله برگزاری کارگاه های "علی ولی الله "که سفیران غدیر بزرگترین دستاورد این کارگاه ها خواهد بود.  

وی همچنین با اشاره به دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای تمام گروه های سنی (کودک، نوجوان و ...) خطبه خوانی غدیر را به عنوان یکی از برنامه شاخص موسسه معرفی کرد و افزود: ما در این طرح از روش های نوین و شورآفرین و متناسب با دانش روز برای ارائه غدیر استفاده کرده ایم که قطعا در معرفی زوایای مغفول و مظلوم مانده از غدیر تاثیر عمیقی خواهد گذاشت.  

مدیر عامل موسسه غدیر شناسی با اشاره به برخی از مشکلات این موسسه از همکاری فی مابین و مضاعف بین شهرداری منطقه ۶ و موسسه قدردانی کرد.

گفتنی است؛ موسسه غدیر شناسی در خیابان حضرت ولیعصر (عج) تقاطع خیابان طالقانی و محدوده منطقه ۶ قرار گرفته است و قرار است طرح سفیران غدیر و برنامه های ویژه ایام غدیر با همکاری این موسسه در این منطقه اجرا شود.

انتهای پیام 


 

۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 23199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =