برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در برج میلاد/ ایده ورود اتوبوس‌های دست دوم را شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنند نه شهرداری/اجرای تونل یادگار امام(ره)؛امسال

شهردار تهران گفت:۱۶ هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه پیدا کرد و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان نیز از محل مشارکت هایی که از سابق باقی مانده بود و سهم شهرداری در نظر گرفته نشده بود، به شهرداری بازگشت و آماده برای استفاده در موضوع تهاتر برای اداره بهتر شهر است.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز ده ماه و یک روز است که در شهرداری مشغول به کار هستیم، اظهار کرد: حاصل این مدت تلاش، نمایشگاهی است که در بوستان گفتگو برگزار می شود و در منظر عموم مردم قرار دارد تا ابعاد اقدامات انجام شده ارائه شود.

شهردار تهران افزود: افق و دیدگاهی در شهر دنبال می کنیم که ما به ازای آن همایش سرمایه گذاری است که ۱۵ و ۱۶ تیرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد و در کنار آن نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۷ تیرماه برگزار می شو. در برج میلاد برای مشارکت پذیری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای آینده جلساتی را برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه راهی که طی شد ابعاد مختلفی داشت، خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان در محاکم به نفع شهرداری خاتمه پیدا کرد و بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان نیز از محل مشارکت هایی که از سابق باقی مانده بود و سهم شهرداری در نظر گرفته نشده بود، به شهرداری بازگشت و آماده برای استفاده در موضوع تهاتر برای اداره بهتر شهر است.

زاکانی همچنین تصریح کرد: سه کلمه به عنوان محور مورد توجه است که خدمت، مشارکت و پیشرفت این سه محور هستند و تمام کارها حول این سه کلمه خلاصه می شود. تمام توجهات ما پیرامون آن انجام می شود.

شهردار پایتخت تاکید کرد: برای کارکرد های خود نیز افق بلند ۱۰ ساله را به عنوان چشم انداز در  نظر گرفته ایم که تلاش ما این است در عرصه کالبدی شهر در محور ۳۲۵ ایستگاه مترو و ایستگاه های بی آرتی، نوسازی شهر را دنبال کنیم.

زاکانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که شهر را نوسازی کنیم، گفت: در ۱۱ خط ۳۲۵ ایستگاه داریم که در محدوده شهری قرار دارد. از این تعداد ایستگاه تا امروز ۱۴۳ ایستگاه فعال است.

توسعه شهر بر مدار صحیح؛ برنامه بلند مدت
وی افزود: از ماه ها قبل برنامه ریزی را آغاز کردیم و تا شعاع حداکثر ۸۰۰ متر پیرامون آن پارسل ها و سلول ها را هدف گذاری و برنامه ریزی کردیم. در منطقه هفت حداقل سه ایستگاه واضح و مشخص است و در هفته جاری در کمیسیون ماده پنج بررسی می شود. در نگاه بلند مدت توسعه شهر را بر مدار درست خواهیم داشت.
زاکانی با بیان اینکه پیش از سال ۴۸ توسعه تهران شمالی جنوبی و پس از آن شرقی، غربی بود، اظهار کرد: این طرح اقدامی بزرگ در شهر است که ابعاد بسیار بزرگی دارد؛ به اندازه ای که ۴۹.۲ درصد پارسل های شهر تهران را در برخواهد گرفت. اگر ایستگاه های بی آرتی موثر را نیز وارد مدار بررسی و کارکردی قرار دهیم ۶۲.۲ درصد مساحت کل شهر را شامل خواهد شد که شاید بزرگترین کلان پروژه ای باشد که در دستور کار ماست.

هدف از بازپیرایی اول رفع نیاز مردم و دوم ایمنی شهر است
وی افزود: هدف اول بازپیرایی شهر بر اساس نیازهای مردم و هدف دوم ایمنی شهر است. از ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار آسیب می بینیم که رهایی از آن جز نوسازی گسترده و فنی میسر نیست.
شهردار تهران با بیان اینکه به طور متوسط ۹ هزار و ۵۰۰ قدم در شهر راه می رویم، یادآور شد: این میانگین در دنیا ۱۳ هزار قدم است.
وی با تأکید بر معماری ایرانی-اسلامی و ایجاد هویت جدید با توجه به این نوع معماری، خاطرنشان کرد: هویت جدیدی برای شهر با این اقدام ایجاد خواهد شد.

۲۸۱ هزار میلیارد برای تکمیل خطوط هفتگانه
زاکانی تأکید کرد: کسب منابع برای توسعه زیرساخت های شهری نیز یکی دیگر از اهداف است. در شهر ما از ۲۵۳ کیلومتر مترو برخورداریم اما در خط ۸،۹، ۱۱ در ابتدای مسیر هستیم. ۷۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط هفتگانه نیاز داریم و برای سه خطی که در آغاز هستیم ۲۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه اگر منابع تأمین شود می توان تکمیل خطوط را به پنج سال تقلیل داد، گفت: این بزرگترین پروژه کالبدی شهر ما به شمار می رود. هم الزام قانونی و هم تجربه های موفق در سطح جهان داریم که می توانیم دستاوردهای ویژه ای برای شهر خلق کنیم.
زاکانی تأکید کرد: با مسئولیت پذیری تمام به دنبال این هستیم که عرصه را برای خدمت رسانی به مردم باز کنیم. بر هم انباشتگی مسائل به گونه ای است که اگر مشارکت مردم را جلب نکنیم مشکلات برطرف نخواهد شد. جز تکیه به مردم و توجه به دانش و علم و بهره مندی از ظرفیت های علمی و دانشی شهر نمی توانیم بار شهر را برداریم.

مسکن بزرگترین مشکل فعلی مردم است 
وی همچنین تصریح کرد: جز خدمت، مشارکت و پیشرفت برای شهر، به نیازهای شهر توجه کردیم. نیازی که در شهر با بسامد بالا مورد توجه قرار گرفته و مردم را تحت فشار قرار داده، مسکن است. ما یک میلیون مسکن برای خانوارهای موجود نیازداریم. برای ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن نیازمندیم که یک میلیون واحد کمبود شهر است. این افزایش تقاضا باعث سوداگری شده است.
شهردار تهران افزود: ۵۱ درصد جمعیت اجاره نشین هستند. در حوزه تملکی و استیجاری با موضوع گرانی مواجه هستیم. در این راستا اقدام کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را دنبال می کنیم که در کوتاه مدت به دولت در حوزه استیجاری و تمدید خودکار قراردادها کمک می کنیم و شرایط نظارت وزارت راه و شهرسازی را فراهم می کنیم.

۳۰۰هزار واحد مسکونی خالی در تهران
وی با بیان اینکه ارائه مساعدت در حوزه استیجاری خواهیم داشت، تصریح کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکن خالی در تهران به ویژه در شمال شهر داریم و حق و حقوق مردم را در این حوزه مورد صیانت قرار خواهیم داد و وارد چرخه استفاده خواهیم کرد.
زاکانی تأکید کرد: در حوزه تملک افزایش سقف تسهیلات را دنبال می کنیم و آنچه در سایر شهرهاست به طور ویژه در تهران مورد توجه قرار می گیرد. کاهش زمان صدور پروانه برای تسریع در ساخت نیز مورد توجه است. به طور میانگین مدت زمان صدور پروانه ۳۶۰ روز است که وعده داده بودیم به کمتر از دو ماه برسد که در برخی مناطق دو ماه و در برخی مناطق پنج ماه است.
وی ادامه داد: اگر کمیسیون ماده هفت و بحث نما مورد توجه قرار بگیرد وعده کمتر از دو ماه محقق خواهد شد. بر اساس قانون الزام داریم به کمتر از دو هفته برسیم که نیازمند اطلاعات برخط دیگر دستگاه ها هستیم. اگر زیرساخت ها فراهم شود زمینه سازی مناسبی را برای کاهش زمان شاهد خواهیم بود.
شهردار تهران با بیان اینکه ارائه مشوق ها سومین موضوع در بحث تملکی است، یادآور شد: در کمیسیون ماده پنج رویکرد تغییر کرده است. سال قبل ۷۲ پرونده در این کمیسیون مطرح شده بود که ناظر بر پلاک ها بوده است.

توجه به طرح‌های موضعی در برنامه کوتاه مدت 

وی با بیان اینکه در کمیسیون ماده پنج بازبینی شهر و ارائه طرح های موضوعی به عنوان اصل ماجرا مورد توجه قرار دارد، گفت: خیابان قزوین به عنوان خیابانی به متراژ ۳۰ کیلومتر با تغییر پهنه زنده شد. در این بخش از کار کوتاه مدت خود توجه به بازبینی طرح های موضعی داریم تا هر هفته بتوانیم یک یا دو طرح کلان و بخشی که شهر را دستخوش تغییر قرار می دهد، مورد توجه قرار دهیم.

مشوق افزایش طبقه در بافت فرسوده
زاکانی تأکید کرد: این طرح ها در کوتاه مدت باید توسط مردم رقم بخورد و ما در این زمینه تسهیلات فراهم می کنیم. ما در زمینه ایجاد مشوق، چهار هفته پیش مصوبه ای برای افزایش طبقه در بافت فرسوده داشتیم که تا سال ۹۸ وجود داشته که مجددا مورد توجه قرار گرفته و ابلاغ شده است. ساخت و ساز جدی در سال ۱۴۰۱ با این اقدام شکل می گیرد.
شهردار تهران با اشاره به سرعت بخشیدن به ساخت، تصریح کرد: قرارگاه مسکن سالانه ۱۸۰ هزار مسکن را کارسازی می کند. برای ۱۲۰ هزار واحد بین ۲۲ منطقه تقسیم بندی صورت گرفته است. بنای جدی بر این است که برای این ۱۸۰ هزار واحد که عمدتا در بافت راکد و فرسوده است، بتوانیم کارسازی داشته باشیم که تکلیف قانونی ما به شمار می رود تا اجازه ندهیم مردم زیر چرخ دنده های گرانی رها شوند. ورود ما زمینه سازی است و میدان داری در این زمینه نداریم.

تفاهم با مپنا مبنی بر سرمایه گذاری در خطوط مترو
وی با بیان اینکه مردم آینده روشنی را خواهند دید، خاطرنشان کرد: خط سوم تلاش ما، توسعه بر محور حمل و نقل عمومی در موضع بلند مدت است. با مپنا در ۱۰ روز قبل جلسات مقدماتی متعددی را برگزار کردیم و تفاهماتی را داشتیم و بنا شده که در برخی خطوط سرمایه گذاری کنند.
زاکانی افزود: برخی خطوط ما فعال هستند و در باز طراحی پیرامون ایستگاه ها، ظرفیتی ایجاد خواهد شد که شهر به سمت امنیت و زیبایی پیش برود.

خود را مکلف به تهیه مسکن برای کارکنان شهرداری می‌دانیم 
وی با تاکید اینکه با نقش آفرینی شهرداری در حوزه مسکن امیدواریم مردم آینده روشنی را شاهد باشند، گفت: ما خود را مکلف می دانیم شرایطی را فراهم کنیم که کارکنان شهرداری صاحب مسکن شوند.

افزایش ۱۵۰ درصدی اتوبوس ها و مناسب سازی پیاده راه‌ها

شهردار تهران تأکید کرد: بافت حمل و نقل ما فرسوده است. در این زمینه در کار کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هدف گذاری کرده ایم. در حوزه کوتاه مدت توجه به پیاده راه ها را در اولویت قرار داده ایم تا سهمی را برای هر ناحیه و منطقه ایجاد کنیم که افزایش ۱۵۰ درصدی ظرفیت اتوبوس را مدنظر قرار داده ایم.
وی با بیان اینکه تهران در بهترین شرایط در گذشته هفت هزار اتوبوس داشته که بیش از چهار هزار دستگاه آن فعال بوده است، گفت: تلاش می کنیم خود را به بیش از پنج هزار دستگاه فعال برسانیم. بخش از اتوبوس ها نوسازی شده و برخی از مدار خارج شده اند و به دنبال این هستیم که سه هزار و ۳۵۰ دستگاه را اضافه کنیم. ۹۰۰ تا هزار دستگاه تعهد از سوی دولت است که پیش پرداخت آن انجام شده و به صورت نوبه ای اضافه می شود.

ایده اتوبوس‌های خارجی را شرکت‌های خصوصی دنبال می‌کنند نه شهرداری 
زاکانی تصریح کرد: بیش از ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی پیشنهاد شده بود و بر اساس منابع مورد توجه قرار خواهد گرفت تا به چرخه خدمت برگردد. ایده اتوبوس های خارجی را شرکت های خصوصی دنبال می کنند. با بی دقتی در رسانه ها مواردی در این خصوص مطرح شد که ارتباطی به شهرداری ندارد.

به دنبال بازیابی ظرفیت ‌های شهری هستیم

شهردار تهران با بیان اینکه بازسازی ون و تاکسی نیز مورد توجه است، گفت: در موضع کوتاه مدت، توجه به سایر روش های حمل و نقلی نیز وجود دارد. در حوزه میان مدت هدف اصلی ما به عنوان اولویت قطعی، بحث مترو است و به دنبال بازیابی ظرفیت های شهری هستیم. تلاش می کنیم فاصله ۲۰ ساله را به پنج سال تقلیل دهیم که موفقیت هایی هم در این زمینه کسب شده است.

پیگیری افزایش ۹۶۳ واگن مترو در دستور کار 
وی افزود: از سال ۹۵ ظرفیت هزار و ۵۰ دستگاه مدنظر بود که تکلیف قانونی آن روی زمین مانده بود. مجوز ۶۳۰ دستگاه اخذ و کارسازی انجام شد تا ورود واگن ها به نتیجه برسد و حداقل یک سال و نیم تا دو سال آینده وارد می شود. ۱۱۳ دستگاه واگن از طریق مشارکت وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم که ۷۷ میلیون یورو مصوب شده است. همچنین ۲۲۰ دستگاه واگن نیز از طریق مپنا پیگیری می شود.

انعقاد قرارداد با شرکت های واگن‌سازی تهران، اراک و زنجان
شهردار تهران با اشاره به بازسازی این ناوگان، اظهار کرد: به روز کردن ظرفیت واگن ها یک امر قطعی است. چندی پیش خبری منتشر شد که انبارها از برخی امکانات خالی است و ۸۰۰ میلیارد تومان تأمین شد و بخشی از انبارها پر شد و یا در حال پر شدن است. قراردادی با شرکت های واگن سازی زنجان، اراک و تهران در حال انعقاد است که بازسازی جدی واگن ها در میان مدت انجام شود.

بهره‌مندی از ظرفیت موتورسیکلت‌ها در چرخه حمل و نقل
زاکانی با تأکید بر حمل و نقل هوشمند در بلند مدت، یادآور شد: به دنبال این هستیم که به نحو هوشمند به بهترین شکل ممکن به مردم خدمت رسانی کنیم. بالغ بر چهار میلیون موتور در شهر تهران شماره گذاری شده که فعال کردن آن به عنوان بخشی از ظرفیت حمل و نقلی هدف دو جلسه شورای ترافیک تهران بوده که امیدواریم با ۴۰۰ هزار دستگاه موتور آغاز شود تا هم ایمنی و هم نظم و آرامش را در این بخش داشته باشیم.
شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی شهر در حوزه خودرویی، گفت: در این بخش یکی از خطرات جدی شهر تهران در گذشته، سیلاب های خطرناک بود که تلفاتی را به دنبال داشت. پیگیر هستیم که از ۵۳۰ کیلومتر شبکه موجود محافظت کنیم. هدف گذاری جدی شده که ۱۷۰ کیلومتر بعدی را دنبال کنیم. در غرب تهران به ویژه در منطقه ۲۲ جمع آوری آب های سطحی را آغاز کرده ایم.

الزام دوساله وزارت نیرو برای جمع‌آوری فاضلاب شهری 
زاکانی همچنین خاطرنشان کرد: جمع آوری فاضلاب را نیز به طور جدی مدنظر قرار داده ایم. دو نقطه را با وزارت نیرو مورد توجه قرار دادیم و دو نقطه دیگر نیز هدف گذاری شده است. الزام دو ساله وزارت نیرو در این زمینه یک کارکرد جدی برای ما به شمار می رود.

تونل یادگار امام(ره) امسال عملیاتی می‌شود

شهردار تهران با بیان اینکه تونل متوسلیان در آخرین شورای ترافیک تهران مصوب شد، اظهار کرد: در بررسی های نظری که انجام شود اولویت اول برای توسعه قرار گرفت. به نتایج نهایی رسیده ایم و امیدواریم بتوانیم آن را شروع کنیم. تونل یادگار امام(ره) نیز امسال عملیاتی می شود. در خصوص تونل شهید شوشتری نیز بخشی از تملکات شروع شده و به دنبال این هستیم که به آزادراه تبدیل شود.
وی با اشاره به توسعه کارخانه های آسفالت و رشد تا دو میلیون تن تولید آسفالت، یادآور شد: جانمایی در سطح شهر انجام شده و کارسازی در این زمینه صورت گرفته است.
زاکانی با بیان اینکه هفت بخش در حوزه خدمات به صورت جدی دنبال خواهد شد، گفت: میادین میوه و تره بار بخش اول است. روزانه پنج هزار تن محصول با مراجعه بالغ بر یک و نیم میلیون توزیع می شود. ۲۶۳ نقطه میدان را تحویل گرفته ایم و تا پایان سال قبل ۳۱ بازارچه اضافه شد و امسال نیز ۱۰۰ بازار را در نظر داریم تا به ۵۰۰ بازار برسد. لکه گذاری ها صورت گرفته و تعداد زیادی از این ۱۰۰ نقطه شناسایی شده و به دنبال آن هستیم که با مشارکت، این طرح را انجام دهیم.

در حال مذاکره با شرکت های کشت و صنعت هستیم
وی با اشاره به خرید قرارگاهی در میادین، تأکید کرد: جنس ارزان و با کیفیت را در میادین مورد توجه قرار داده ایم. در حال مذاکره و قرارداد با شرکت های کشت و صنعت هستیم که هدف اصلی ما برای سال آینده است.
شهردار تهران تأکید کرد: ۲۵ هزار مغازه نیز داریم که مردم در آن مشغول به کار هستیم. به دنبال این هستیم که بتوانیم بار را به درب منازل برسانیم و از طریق این مغازه ها با برند میادین ما، اجناس را عرضه کنیم تا خللی در خرید مردم ایجاد نشود.
وی افزود: در حوزه شهروند، ۳۹ فروشگاه داریم که به دنبال راه اندازی شهروند محله هستیم و به جای فروشگاه های بزرگ که به دنبال توسعه آن هستیم، عمده بار را به سمت فروشگاه های محله خواهیم برد.

 ۵۶۰ غرفه در اختیار دستفروشان 
زاکانی با تأکید بر ساماندهی مشاغل، یادآور شد: بالغ بر ۵۶۰ غرفه در اختیار کسانی که دست فروشی می کنند، قرار دادیم که صورت و سیرت شهر در حوزه خدمات رسانی با این اقدام تغییر می کند. این کار به طور کامل با مشارکت مردم صورت می گیرد. ساماندهی مشاغل ناظر بر تمام خدمات در سطح شهر است.
شهردار پایتخت گفت: خدمات ایمنی و آتش نشانی دیگر بخش خدمات است که ناظر بر جذب عناصر، تجهیزات و ارائه خدمت برای ایجاد دلگرمی بیشتر گام برمی داریم. در این بخش باید بگوییم که در چهارشنبه سوری سال قبل هیچ تلفاتی نداشتیم. با ظرفیت دو و نیم برابری در این روز خدمت رسانی کردیم. در حادثه متروپل آبادان، آتش نشانان تهران خدمت ویژه ارائه کردند که مایه مباهات ماست.
وی با بیان اینکه ۶۴ پیمانکار خرد، ۲۴ پیمانکار خشک و هشت پهنه پسماند داریم، اعلام کرد: روزانه پنج هزار تن پسماند به آرادکوه منتقل می شود. به دنبال این هستیم که با فعال شدن هشت پهنه میزان ورود به آرادکوه به کمتر از ۱۰ درصد برسد. امیدواریم پرونده آن تا سال آینده بسته شود.
زاکانی افزود: در بخش آرامستان ها، به دنبال توسعه خدمت هستیم و جانمایی هایی را خواهیم داشت که مردم راحتتر خدمات دریافت کنند. کیفیت و کمیت خدمات در این بخش توسعه خواهد یافت.

۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها
وی با بیان اینکه ۴۰ نمایشگاه در شهر آفتاب برنامه ریزی شده است، گفت: سرمایه گذاری در شهر آفتاب را دنبال می کنیم. ۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهکاریم که از امکانات خود در این زمینه استفاده خواهیم کرد. تا سال قبل ۵۹ هزار و ۹۰۰ میلیون تومان قدرالسهم بدهی بانکی ما بوده است و یکی از بانک ها سه هزار میلیارد تومان پول اضافه طلب می کرد که دنبال کردیم و این مبلغ کم شد.

افتتاح هزارو ۵۰۰ هکتار فضای سبز؛ اسفندماه

زاکانی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ هکتار ایجاد فضای سبز در سطح شهر در ۱۵اسفندماه افتتاح خواهد شد، گفت: در فضای سبز داخل شهر، پارک ها را افزایش خواهیم داد. منطقه ۱۰ فقر فضای سبز را شاهد هستیم که توسعه را در این مناطق در نظر داریم که وارد مذاکره شده و برخی باغات خریداری شده و در منطقه ۱۳ نیز ۱۱ هکتار به زودی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

ارتقای سطح بهداشت در پایتخت
شهردار تهران تأکید کرد: در حوزه سلامت و نشاط شهروندان در بخش فرهنگی و اجتماعی برنامه‌هایی مدنظر است. فقر بهداشت در سطح شهر مشهود است و تمام مسئولان کشور این موضوع را می دانند. با وزیر بهداشت جلساتی را برگزار کردیم تا به عنوان سرپنجه های بهداشتی، امکانات را توسعه دهیم. به دنبال این هستیم که تفاهماتی در این زمینه منعقد شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی در حوزه ورزش، یادآور شد: جشنواره ای را در هفته گذشته برگزار کردیم که ۶۰۰ هزار نفر در ۱۶ رشته را در بر می گیرد و به دنبال این هستیم که تا پایان سال رقابت بین شهرها را نیز شاهد باشیم.

آغاز اقدامات ایمن سازی گود برج میلاد از دو هفته قبل
زاکانی به موضوع ایمنی شهر اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف جدی ما دنبال کردن ایمنی است. هیات امنایی شکل گرفت و ستاد ایمنی بررسی های خود را آغاز کرد که شروع کار، گودهاست که در برج میلاد از دو هفته پیش اقدامات آغاز شده است. از دستگاه قضایی نیز کمک خواهیم گرفت که پرونده گودها بسته شود.
وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که استحکام و شرایط مناسب را در ساختمان های ناایمن داشته باشیم و پیگیریم که تذکرات را با ساختمان های فوق العاده نا ایمن بدهیم و در خصوص ساختمان هایی که نیاز به بازسازی دارند، به مالکان اعلام خواهد شد که موضوع را پیگیر شوند.
شهردار تهران با بیان اینکه تعداد تلفات تصادفات ۳۰ درصد کاهش یافت، تصریح کرد: سال قبل شاهد هشت درصدی تلفات تصادفات نسبت به سال ۹۹ بودیم.
وی گفت: نمایشگاه دائمی برای حوزه علم و فناوری پیش بینی شده که از هفته آینده هدف گذاری آن انجام خواهد شد. دنبال کردیم در نقاط غربی، شمالی و جنوبی تهران پارک های علم و فناوری را توسعه دهیم که یکی از بزرگترین کارهای ما به شمار می رود تا این پارک ها بتوانند در مسیر تولید و ارائه خدمت پیش بروند.
زاکانی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی طرح شش ماهه ای برای ساماندهی معتادان متجاهر برنامه ریزی شده بود، خاطرنشان کرد: زیرساخت ها کافی نبود و اضافه خواهد شد تا در نیمه دوم سال به نتیجه برسد و پرونده آن بسته شود.
شهردار تهران با تأکید بر مسجد محوری در حوزه فرهنگی، یادآور شد: از تمام ظرفیت های شهر در این زمینه استفاده خواهیم کرد و به عنوان خط تلاش اصلی در شهر دنبال می شود. مصوبه ای در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در دستور کار قرار دارد که مشارکت اجتماعی گسترده ای را در خدمات این حوزه به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در حوزه معیشت مردم، توانمندسازی مورد توجه قرار دارد و کمک و توانمند کردن جامعه در اولویت است. زنان سرپرست خانوار و کودکان کار مدنظر است.

زاکانی با بیان اینکه از ۱۳ شهر و پنج سازمان بین المللی دعوت شده که در نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده حضور داشته باشند، گفت: انعکاس توانمندی های مدیریت شهری برای فراهم کردن زمینه مشارکت انجام خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت ها بالغ بر ۲۳۰ پروژه، شرایط اقتصادی بررسی شده است. امیدواریم خدمت رسانی ما زمینه پیشرفت را فراهم کند.
انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 23247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =