از تقدیر از شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مدیریت شهری تا تاکید بر توانایی شهرداری برای تحقق برنامه‌ها و اهدافش

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌کنم در هر جلسه شورا کارهای خوب انجام شده ارائه شود. 

به گزارش خبرنگار شهر میثم مظفر با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه اقدام بسیار خوبی است، اظهار کرد: همچنین اقداماتی که در مناطق شهرداری تهران انجام می شود، اقدامات ویژه و بزرگی است. پیشنهاد من این است که در هر جلسه شورا کارهای خوب انجام شده ارائه شود. 

وی افزود: ۱۰ دقیقه آغازین هر جلسه شورا را می توان به این بخش اختصاص داد که گزارش اقدامات حتی به صورت کلیپ ارائه شود. ما در طرح رصد اقدامات را دنبال می کنیم که کار خوبی است.
مظفر با بیان اینکه مواجهه شخص شهردار و وقت گذاشتن خارج از زمان کاری برای سرمایه گذاری اقدامی کلیدی است، تصریح کرد: این موضوع را نباید به مدیران میانی حواله داد.
وی افزود: فرصت های ویژه سرمایه گذاری باید مشخص و بیان شود. رسانه ملی باید اعلام کند که سرمایه گذاران در سامانه ای، فرصت ها را مشاهده کنند تا بتوان آن را محقق کرد.


برنامه های شهرداری محقق شدنی است
علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تعداد از اعضا از آرزوهای بزرگ یاد کردند اما من آن را آرزوی بزرگ نمی دانم، گفت: نباید با ناامیدی، نشدن اقدامات را با این کلمات کلیدی همچون آرزوهای بزرگ اعلام کنیم. در زمان آقای قالیباف ثابت شد که این کارها شدنی است.
وی ادامه داد: دوره جهادی یک تفکر است. امروز اگر در شورا حضور داریم و شهردار را انتخاب کردیم بر اساس تفکر جهادی بوده است. باید با حمایت شورا اقدامات را دنبال کنیم و انرژی منفی ایجاد نکنیم.
نادعلی تأکید کرد: بار اصلی دنبال کردن امور بر عهده معاونان شهردار است که انتظار می رود با کمیسیون ها ارتباط داشته باشند و ادبیات مشترکی برای برنامه ها ارائه دهند. 

تقدیر از شهرداری تهران

در ادامه جلسه هفتاد و پنجم، مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اداره شهر تهران کار سخت و طاقت فرسایی است، گفت: جشنواره ورزشی که برگزار شد اقدام بسیار مناسبی بود و می توانیم در مشارکت اجتماعی چشم انداز خوبی را پیش بینی کنیم. در این زمینه از شهرداری تهران تقدیر می کنیم.
وی تأکید کرد: وضع موجود را وضع نگران کننده ای اعلام نکنیم. اینکه مشکلات شهر تهران رفع شود خواسته ماست و اینکه مواردی مطرح می شود بر اساس تجارب است. اگر وعده ها عملیاتی نشود سرخوردگی به دنبال دارد.
عباسی با بیان اینکه مشکلات شهر تهران در بسیاری از شهرها و کشورها وجود دارد، یادآور شد: چه کسانی که نقد داشتند و چه کسانی که حمایت کردند، هدف مشترکی دارند و به دنبال این هستند که مدیریت شهری موفق شود.

بخش املاک، زیرساخت ها و تاسیسات فرسوده است

جعفر بندی شربیانی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اعلام اینکه بخش های عمده شهر تهران به ویژه در جنوب شهر فرسوده و یا در حال فرسودگی است، گفت: این استهلاک صرفا در بخش املاک مردم نیست و شامل زیرساخت ها و تاسیسات نیز می شود در نتیجه به دلایل متعدد، اولویت جدی نوسازی و بازسازی به طور ویژه در بافت فرسوده است.
وی افزود: برای ما بسیار مهم است که این موضوع در دوره فعلی به نتیجه برسد. روند نوسازی بافت فرسوده متغیرهای زیاد و پیچیده ای دارد. اعلام شد که فرصت تشویقی برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است. قطعا مطالعات ویژه ای صورت گرفته اما سوال من این است که چه میزان تشویق در نوسازی بافت فرسوده ایجاد خواهد کرد؟
شربیانی با بیان اینکه اعلام شد سه هزار میلیارد تومان از یکی از بانک ها به شهرداری بازگشت، گفت: درخواست داریم این پاسخ مطرح شود که آیا این اشتباه محاسباتی بوده و یا فسادی در این زمینه صورت گرفته است؟

امیدواریم موفقیت شهردار تهران موجب سربلندی ما باشد
سید محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه امیدواریم موفقیت شهردار تهران موجب سربلندی ما باشد، گفت: ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر ایجاد شد اما ۲۶۰ دوچرخه سوار در این مسیرها نمی بینیم و متاسفانه بودجه مجددی در این خصوص تصویب شد.
وی با بیان اینکه در خصوص ناوگان اتوبوسرانی، تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید اضافه شود. نباید توقع مردم و ما را بالا ببرید و اگر به دو هزار دستگاه برسد اقدام بسیار خوبی است اما اینکه چهار هزار دستگاه مطرح می شود توقع ما بالا می رود.
آقامیری با اشاره به زمان تخصصی برای طراحی در حوزه ساخت و ساز، گفت: اقدامات مختلف در این بخش به زمان نیاز دارد و اگر به موازات انجام شود حداقل به ۵۰ روز زمان نیاز دارد و اینکه بگوییم زمان صدور پروانه به یک هفته کاهش پیدا کند، تخصصی نیست. در خصوص صدور پروانه به کمتر از دو ماه نباید فکر کنیم.
انتهای پیام/

۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: 23257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =